همراه با علم

ساخت وبلاگ

ماست‌های طعم‌دار, مود غذایی سالم

برخی از مواد غذایی هستند که ترکیب آن‌ها با ماست سبب تغییراتی می‌شود که خوشایند نیست و باید از اضافه کردن چنین موادی که ترکیب ماست را به هم می‌زنند، جلوگیری کرد.
برخی افراد ماست‌های طعم‌دار و ترکیب ماست و میوه را می‌پسندند و مصرف می‌کنند. اما گاهی اوقات اضافه کردن برخی مواد به ماست علاوه بر اینکه طعم مطلوب ماست را تغییر می‌دهد، فواید آن را کاهش می‌دهد و کالری آن را زیاد می‌کند.

برخی از موادی که بسیاری از افراد برای خوش‌طعم کردن ماست به آن اضافه می‌کنند حاوی قند است و با آنکه حجم کمی دارد اما پرکالری و انرژی‌زا است. در اینجا به مواد غذایی اشاره می کنیم که نباید هرگز آن‌ها را با ماست ترکیب کرد:

عسل
عسل شیرین است و اضافه کردن آن به ماست علاوه بر آنکه ماست را شیرین می‌کند و کالری آن را بالا می‌برد، باعث می‌شود که شما بیشتر ماست بخورید و پرخوری کنید.

46860

میوه‌های خشک‌شده
با آنکه حجم و ظاهر میوه‌های خشک‌شده گول‌زننده و کوچک است اما آن‌ها حاوی قند و کالری بالایی هستند و با خوردن کمی از آن‌ها فرد انرژی زیادی بدست می‌آورد و اضافه کردن آن‌ها به ماست منجر به تجمع کالری و انرژی در بدن می‌شود که در نهایت منجر به چاقی و برخی بیماری‌های دیگر می‌شود. در این مورد، میوه‌های تازه نسبت به میوه‌های خشک‌شده بیشتر توصیه می‌شوند.

مغزها و آجیل‌ها
مغر‌ها خود به تنهایی غذایی کامل به شمار می‌آیند که انرژی و کالری زیادی را وارد بدن می‌کند اما هنگامی که آن‌ها را به ماست اضافه می‌کنید، بدون آنکه متوجه شوید حجم بسیار بالایی انرژی و کالری وارد بدن خود می‌کنید که سوخت و ساز بدن شما را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

نارگیل رنده‌شده
نارگیل خود حاوی قند است و اضافه کردن آن به ماست شاید طعم خوبی بدست دهد اما موجب پرخوری و اضافه وزن شما می‌شود.

تخم کتان
تخم کتان حاوی فیبر و پروتئین است و مصرف زیاد آن باعث می‌شود بدن نتواند آن را به خوبی هضم کند و بیشتر مواد مفید موجود در آن بدون اینکه به بدن جذب شود دفع شود. برخی افراد به این علت که دانه‌های تخم کتان ریز است، مقادیر زیادی از آن را به ماست اضافه می‌کنند که نادرست است.
منبع: jamejamonline.ir

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 262 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:48

آرتریت مزمن, درمان آرتریت مزمن

درد مزمن و طولانی مدت، دردی است که می تواند با ویژگی های منحصر به فرد خود، شیوه زندگی فرد مبتلا را تحت تاثیر قرار داده و در موارد شدیدتر، حتی اعتماد به نفس و فعالیت های روزمره او را مختل نماید. شاید باورهای نادرستی نسبت به این نوع درد داشته باشید که لازم است اصلاح شان کنید، چون درک درد مزمن آرتریت برای آنهایی که تجربه اش نکرده اند ممکن نیست.

برای خیلی از افرادی که آرتریت یا ورم و درد مفاصل دارند، درد مزمن یک واقعیت است. اما هنوز هم تعابیر نادرستی در مورد درد مزمن وجود دارد. آنهایی که به تازگی در حال تجربه این درد هستند، یا افرادی که کسی در خانواده یا دوستان شان این درد را دارد، واقعیت زندگی با این درد را، مخصوصا در اوایل نمی دانند.

تجربه، معلم بزرگی است. اساسا در مورد زندگی، دانش زیادی داریم، اما پندار نادرست و تعابیر اشتباه درباره درد مزمن می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

در اینجا هشت نکته در مورد درد آرتریت که لازم است بدانید را می گوییم. شناخت بهتر درد مزمن به فرد مبتلا این امکان را می دهد تا به بهترین شیوه با آن کنار آمده و نیازهایش شناخته و برطرف شود.
درد مزمن به دردی گفته می شود که بیشتر از دوازده هفته طول بکشد
درد حاد و زودگذر، احساسی طبیعی است که ما را نسبت به آسیب احتمالی آگاه می کند، اما درد مزمن، خیلی متفاوت است.
درد مزمن اغلب ماه ها و یا حتی بیشتر طول می کشد. درد مزمن ممکن است پیرو یک آسیب ایجاد شود مانند کمردرد. همچنین ممکن است همراه با یک بیماری باشد، مانند آرتریت یا ورم مفاصل.
در مورد آرتریت، درد مزمن در تمام طول عمر همراه فرد است، زیرا درمان قطعی برای آن وجود ندارد. معالجه مناسب آرتریت، برای کنترل بیماری ضروری است.
حتی درد مزمن هم متغیر است
شدت درد مزمن می تواند هر روز با روز دیگر فرق کند و یا حتی در طول یک روز، متغیر و متفاوت باشد.
این تصور اشتباه وجود دارد که افراد با درد مزمن، علائم شان را بزرگنمایی می کنند تا از انجام کارها و پذیرفتن مسئولیت شانه خالی کنند. این پندار غلط ناشی از داشتن اطلاعات ناقص در مورد عواملی است که درد را تحت تاثیر قرار می دهند

46860

درک این موضوع برای اعضای خانواده بیمار سخت است که چطور می شود با درد شدیدی از خواب بیدار شود و به طور عجیب و غیرمنتظره ای این درد تغییر کند.
هر زمانی از روز که این درد به سراغ تان می آید مجبورید بتوانید آن را بپذیرید و با آن بسازید.

در مجموع این که درد مزمن متغیر و پیش بینی نشده است.
افرادی که با درد مزمن زندگی می کنند، برای داشتن زندگی عادی تلاش می کنند

افراد مبتلا به آرتریت سعی می کنند روی کارهایی که توان انجام شان را دارند تمرکز کنند و در فعالیت های معمولی شرکت کنند، بدون این که اجازه دهند درد مزمن شان مزاحمت و اختلالی ایجاد کند.
عادی بودن، همیشه هدف آنهاست. دوستان و خانواده می توانند به آسان کردن این هدف کمک کنند، کافیست بپرسند که چه کمکی از دست شان برمی آید. اطرافیان باید خودشان را وارد این موقعیت کنند، نه این که دور باشند و صرفا نظاره گر.
گاهی درد مزمن مختل کننده زندگی می شود
اشتباه است که فکر کنیم با تلاش برای عادی زندگی کردن، این درد به سراغ مان نمی آید. اما این که چه زمان هایی این درد، مزاحم زندگی روزمره یا برنامه ها می شود، بستگی به شدت بیماری اصلی دارد. مهم است که درک کنیم که این درد گاهی خواهد آمد.
وقتی درد مزمن ظاهر شد، سعی کنید راحت آن را بپذیرید و احساس گناه نکنید. اگر مجبور شدید برنامه ای را حذف کنید تا در اسرع وقت جبرانش نمایید. به عبارتی دیگر نگذارید اختلال ایجاد شده، زیاد جولان دهد و مضطرب تان کند.
زندگی با درد مزمن می تواند خودباوری فرد را ویران کند
درد مزمن می تواند فرد را از گذشته اش بدزدد. بدیهی است که افراد مبتلا به درد شدیدتر، بیشتر تحت تاثیر هستند. آرتریت، محدودیت های جسمی در بر دارد و ممکن است فرد را وادار به فعالیت کمتر کرده و منجر به ناتوانی شود.
پذیرفتن و باور این تغییرات دشوار بوده و روی اعتمادبنفس فرد تاثیر می گذارد. متعاقبا می تواند موجب تغییرات خلق و خو و حتی افسردگی او شود.
درد مزمن روی خواب هم تاثیر می گذارد
درد مزمن می تواند روی عادات خواب هم اثر گذاشته و اگر اختلال خواب تبدیل به مشکلی همیشگی شود، می تواند روی تفکر و احساس فرد نیز اثر بگذارد. درد مزمن، روی میزان انرژی، نگرش به زندگی و روی همه چیز اثر دارد! این درد تبدیل به فرسودگی گسترده ای می شود که تزلزل ناپذیر است.
مبتلایان به دردمزمن، تظاهر نمی کنند، تنبل هم نیستند
تعجب می کنم از این که برخی افراد می گویند اشخاص مبتلا به آرتریت مزمن، تظاهر به بیماری می کنند یا تنبل هستند. این تصور اشتباه وجود دارد که افراد با درد مزمن، علائم شان را بزرگنمایی می کنند تا از انجام کارها و پذیرفتن مسئولیت شانه خالی کنند.
این پندار غلط ناشی از داشتن اطلاعات ناقص در مورد متغیر بودن درد و عواملی است که میزان درد را تحت تاثیر قرار می دهند.
درمان غیر موثر، استرس، استراحت کم و یا فعالیت بیش از حد، چند نمونه از مواردی هستند که می توانند میزان درد را افزایش دهند.
درد مزمن برای کسانی که درگیرش نیستند قابل درک نیست
درد مزمن مثل درد انگشت ضربه خورده و یا بریده شده نیست. شبیه پادرد ناشی از ایستادن در صف های طولانی یا شبیه زانودرد ناشی از ضرب دیدگی هم نیست، کاملا متفاوت است و تا زمانی که کسی این درد را نداشته باشد، نمی داند چگونه دردی است، این را همیشه یادتان باشد!
منبع:tebyan.net

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 289 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 3:45

هر گاه از آرمانی «Armani» سخن به میان می آید، ما را به یاد طراحی لباس ها و لوازم جانبی از قبیل عینک، ساعت، کیف های دستی، کیف پول و البته شلوار جین معروف آرمانی می اندازد.

جورجیو آرمانی همواره به عنوان موفق ترین طراح مد شناخته شده است. او یک افسانه زنده و صاحب شرکت آرمانی می باشد که آن را در سال ۱۹۷۵ تاسیس کرده است.

شرکت آرمانی برای تبلیغات خود از افراد بسیار معروف در زمینه هنر و ورزش استفاده می کند که از جمله آنها می توان به دیوید بکهام، کریستیانو رونالدو از فوتبالیست ها و مگان فاکس از بازیگران هالیوود نام برد.

بسیاری از افراد مشهور و ستاره های هالیوود نیز از این برند لوکس استفاده می کنند. نمونه ای از کیف های آرمانی زنانه را برایتان آورده ایم.

کیف زنانه آرمانی, مدل کیف دستی زنانه کیف مجلسی زنانه, کیف مجلسی زنانه چرم دست دوز, کیف مجلسی زنانه چرم, کیف مجلسی زنانه,

کیف مجلسی زنانه, کیف مجلسی زنانه دست دوز, کیف مجلسی زنانه 2016, کیف مجلسی زنانه,

کیف مجلسی زنانه, کیف مجلسی زنانه  دست دوز, کیف مجلسی زنانه , کیف مجلسی زنانه,

مدل کیف زنانه برند آرمانی,کیف زنانه برند آرمانی شیک ترین مدل کیف برند آرمانی کیف مجلسی زنانه شیک, کیف مجلسی زنانه چرمی, کیف مجلسی زنانه جدید,

شیک ترین مدل کیف برند آرمانی کیف مجلسی زنانه شیک, کیف مجلسی زنانه چرمی, کیف مجلسی زنانه جدید,

شیک ترین مدل کیف برند آرمانی کیف مجلسی زنانه شیک, کیف مجلسی زنانه چرمی, کیف مجلسی زنانه جدید,

کیف مجلسی دخترانه 2016, کیف مجلسی دخترانه95, مدل کیف مجلسی دخترانه, کیف مجلسی دخترانه, عکس کیف مجلسی دخترانه,

کیف مجلسی دخترانه 2016, کیف مجلسی دخترانه95, مدل کیف مجلسی دخترانه, کیف مجلسی دخترانه, عکس کیف مجلسی دخترانه,

کیف مجلسی زنانه مشکی, کیف مجلسی دخترانه, کیف مجلسی دخترانه شیک, کیف مجلسی دخترانه 2016, کیف مجلسی دخترانه95, مدل کیف مجلسی دخترانه,  کیف مجلسی دخترانه, عکس کیف مجلسی دخترانه, 

مدل کیف زنانه برند آرمانی,کیف زنانه برند آرمانی

مدل کیف دستی زنانه, کیف مجلسی زنانه

46860

کیف زنانه برند آرمانی,کیف زنانه آرمانی

مدل کیف برند آرمانی

مدل کیف دستی زنانه, کیف مجلسی زنانه

کیف زنانه برند آرمانی,کیف زنانه آرمانی

کیف دستی برند آرمانی

مدل کیف مجلسی زنانه, مدل کیف دخترانه برند آرمانی

کیف اسپرت زنانه برند آرمانی,مدل کیف برند آرمانی

کیف مجلسی برند آرمانی

مدل کیف برند آرمانی,کیف زنانه برند آرمانی

شیک ترین مدل کیف برند آرمانی,مدل کیف زنانه برند آرمانی

کیف مجلسی برند آرمانی

کیف زنانه آرمانی, مدل کیف دستی زنانه

انواع کیف دخترانه شیک, کیف های شیک دخترانه, شیک ترین کیف های دخترانه, کیف پول دخترانه شیک,

انواع کیف دخترانه شیک, کیف های شیک دخترانه, شیک ترین کیف های دخترانه, کیف پول دخترانه شیک,

مدل کیف کرم برند آرمانی عکس کیف شیک دخترانه, انواع کیف دخترانه شیک, کیف های شیک دخترانه, شیک ترین کیف های دخترانه, کیف پول دخترانه شیک, 

کیف زنانه آرمانی, مدل کیف دستی زنانه

مدل کیف زنانه برند آرمانی,کیف زنانه برند آرمانی

کیف های شیک زنانه برند آرمانی   کیف مجلسی دخترانه, عکس کیف مجلسی دخترانه, کیف شیک دخترانه, مدل کیف شیک دخترانه,

مدل کیف دستی زنانه, کیف مجلسی زنانه

کیف زنانه برند آرمانی,کیف زنانه آرمانی

مدل کیف برند آرمانی کیف مجلسی دخترانه95, کیف مجلسی دخترانه 2016, مدل کیف مجلسی دخترانه,

مدل کیف دستی زنانه, کیف مجلسی زنانه

کیف مجلسی دخترانه, کیف مجلسی دخترانه شیک, کیف مجلسی دخترانه 2016,

منبع : bartarinha.ir

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 1117 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 3:45

telegram-900x350w

فال روز جمعه 30 بهمن 94 | فال سی ام بهمن ماه 1394

فال روز جمعه 30 بهمن 94  برای متولدین فروردین:

امروز ممکن است حقیقت به شدت شما را اذیت کند، اما حقیقت چیزی است که بیشتر از هر چیز دیگری باید تازه و آشکار شود. شما به طور کامل از چیزهایی که ازشان دوری می‌کردید آگاهی دارید. باید خیلی حواستان را جمع کنید! برای اینکه اکنون اگر آنی و بدون فکر تصمیم گیری کنید صدمات جبران ناپذیری می‌بینید. خشم خود را بروز ندهید، برای اینکه قبل از اینکه بفهمید چه قدمی باید بردارید، صحبت کردن در مورد ناراحتی‌ها، فشار و بحران را قبل از موقع آشکار کند.

فال روز جمعه 30 بهمن 94 برای متولدین اردیبهشت:

شما انقدر روی نقش خود در جامعه و یا فعالیت‌های کاری خود فوکوس کرده‌اید که چشم اندازهای بزرگتری را از دست داده‌اید. الان زمان این نیست که به جای فکر کردن به زمان حال به فکر آینده بوده و دیدگاه‌های خود را تغییر دهید. البته شما هنوز مجبورید که با وظایف و مسئولیت‌هایتان روبرو شوید، اما می‌توانید به طور هم زمان با توجه کردن به رویاها و آرزوهای قدیمی که به خاطر کارتان آنها را کنار گذاشته بودید، این کار را انجام دهید.

فال روز جمعه 30 بهمن 94 برای متولدین خرداد:

شما می‌خواهید روی ابرها معلق بوده و به فک فرار کردن از دنیای مادی افتاده‌اید. شاید نظر شما در مورد مدینه فاضله رفتن به جزایر جنوبی و یا شاید فقط افروختن آتش و خواندن داستان‌های و رمان‌های خوب باشد! شما هنوز در حال برنامه ریزی کردن برای نقشه‌های خود هستید، ولی اتفاقات پیرامونتان بهتان یادآوری می‌کند که مسئولیت‌هایی نیز دارید. نجات و رهایی زمانی حاصل می‌شود که به جای دوری کردن از این مسئولیت‌ها حتما آنها را انجام دهید.

فال روز جمعه 30 بهمن 94 برای متولدین تیر:

امروز باد تازه‌ای به زندگی تان می‌وزد، که فراتر از هوشایری و آگاهی تان است. الان زمان مناسبی برای اجرا کردن ایده‌هایتان نیست، شما الان باید آنها را به مراحل بالاتر برسانید. اما شاید کمی دلتنگ چیزهای باشید که پشت سر گذاشته‌اید. یادتان باشد اگر بفهمید که احساس کردن آینده چقدر مفیدتر است، دیگر دلتان برای گذشته تنگ نمی‌شود!

فال روز جمعه 30 بهمن 94 برای متولدین مرداد:

هم اکنون پیدا کردن راه‌های جدید برای ارتباط برقرار کردن با دیگران- چه از نظر شغلی و چه در زندگی شخصی- برای شما اهمیت ویژه‌ای یافته است. اهیمت این مساله همچنان به قوت خودش باقی است، اما شما کم کم نسبت به نوع ارتباط‌هایتان بی توجه شده‌اید. با توجه به ورود خورشید به هشتمین خانه تان، یعنی خانه صمیمیت، بهتان پیشنهاد می‌کنیم در حالیکه در جستجوی معنای عمیق تری برای تمام کارهایی که قبلا انجام داده‌اید هستید، بر روی کارهایی که قبلا پایه ریزی کرده بودید کار کنید.

فال روز جمعه 30 بهمن 94 برای متولدین شهریور:

شما به خاطر کارهایی که پیش رویتان دارید زیاد خوشبین نیستید، اما این دلیل برای نگرانی بهتان نمی‌دهد. شما خودتان را به دست سرنوشت سپرده و تسلیم شده‌اید! باوجود اینکه تغییراتی که در راهند اموری غیر قابل اجتناب هستند، اما شما بالاخره می‌توانید تغییراتی در آنها بدهید. اگر به جای اینکه تلاش کنید همه کارهایتان را یکباره انجام دهید، در برنامه‌هایتان تغییراتی بدهید خیلی راحت تر خواهید بود.

46860

فال روز جمعه 30 بهمن 94 برای متولدین مهر:

امروز مادامی‌که دیدگاه و نگرش خود را از دست نداده باشید روز خوبی برای شما از نظر خانواده و خویشاوندان خواهد بود. شما به تصمیم آخرتان اطمینان دارید، اما باید شور و اشتیاقتان را به نهایت خود برسانید. نسبت به نیازهای خود لجوج و خودسر نباشید، اگر محیطی ایجاد کنید که دیگران هم بتوانند خواسته‌هایشان را بگویند، می‌فهمید که چیزهای بسیار متفاوتی در این دنیا وجود دارد. اگر شما مشتاق باشید که به حرف‌های دوستان‌تان گوش دهید، آنها نیز چیزهای خیلی زیادی راجع به زندگی بهتان می‌آموزند.

فال روز جمعه 30 بهمن 94 برای متولدین آبان:

شما امروز اگر احساسات‌تان را با واقعیت تطبیق ندهید، زیاد احساس خوبی نخواهید داشت! شما اغلب فقط تا اندازه‌ای احساسات و علایقتان را مجزا می‌کنید که از ناراحتی و نارضایتی اجتناب کنید. باوجود این امروز آرزوهای برآروده نشده تان سربرآورده‌اند و شما نمی‌توانید آنها را زیر قالیچه پنهان کنید!! حتی اگر حقیقت طوری نیست که شما دلتان بخواهد، ولی آن را از خودتان پنهان نکنید!

فال روز جمعه 30 بهمن 94 برای متولدین آذر:

باوجود اینکه امروز احساسات شما تقریبا در معرض دید هستند، شما نمی‌توانید با راحتی آنها را به عملی قاطعانه تبدیل کنید. حس و حال شما خیلی سریع تغییر می‌کند، هر فکری که در سرتان می‌پرورانید به وجود آورنده حرکت و جنبشی می‌شود که با عمل قبلی شما سراسر متفاوت است. اگرچه شخصی شما را تحت فشار قرار می‌دهد که سریع تر یک تصمیم ثابت بگیرید، اما الان اصلا این کار لازم نیست. دو روز صبر کنید، این بهتان کمک می‌کند که امکان گرفتن عاقلانه ترین تصمیمات را داشته باشید.

فال روز جمعه 30 بهمن 94 برای متولدین دی:

این روزها احساسات جدید در وجود شما غلیان می‌کنند و تبدیل به آگاهی می‌شوند، اما شما شاید قادر نباشید احساسات خود را به کسانی که اطراف‌تان هستند بشناسانید. بحث در این نیست که می‌خواهید این مساله مثل راز سرپوشیده باقی بماند، بلکه موضوع فقط این است که شما نمی‌توانید لغات مناسبی برای بیان کردن احساسات‌تان و برای تاثیر گذار بودن پیدا کنید. تا جایی که می‌توانید اصلا هیچ قضاوتی نکنید. هرقدر که به خودتان و دیگران کمتر سخت بگیرید، در هفته‌هایی که پیش رو دارید راحت تر خواهید بود.

فال روز جمعه 30 بهمن 94 برای متولدین بهمن:

به تنهایی شناور شدن در دریای خروشان احساساتتان امروز کاری با صفا و خوش به نظر می‌رسد، اما هر بار که شما احساس رضایت می‌کنید، یکدفعه افکار غیر قابل پیش بینی از راه می‌رسند و شما را از خیال واهی بیدار می‌کنند. هرچه که روز جلو می‌رود، شما آگاه می‌شوید که حوادث واقعی در زندگی روزانه تان بر خیالات و رویاها ارجحیت دارند. برگشتن به سوی زندگی واقعی برای شما کار راحتی نیست، اما این کاری است که انجام دادنش واقعا لازم است.

فال روز جمعه 30 بهمن 94 برای متولدین اسفند:

امروز شما قادر هستید نقس موثر خود را حفظ کرده و کارهای سازنده‌ای که دیروز آغاز کرده بودید را ادامه دهید، اما اگر بخواهید بیش از اندازه مسئولیت قبول کنید و یا اگر بخواهید به امیال خود میدان دهید، لزوما باید به استعدادها و توانایی‌های خود توجه کنید. امروز فکر کردن در مورد یک موضوع قبل از اینکه آن را با صدای بلند به زبان بیاورید امری حیاتی است. خویشتن داری کار راحتی نیست، اما اگر کمی‌‌آرام تر نباشید، واقعه‌ای غیرمنتظره شما را در نیمه راه متوقف خواهد کرد.

تهیه و ترجمه: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 228 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 19:58

telegram-900x350w

سال هاست که حین سرماخوردگی یک عدد پیاز داخل اتاق می گذاریم، برای التیام زخم از عسل استفاده می کنیم، جوش شیرین را برای مقابله با عفونت ادراری و یخ را برای کاهش تب مفید می دانیم. اما به راستی این نسخه های خانگی تا چه اندازه موثر هستند؟ آیا واقعا این درمان ها، کارایی لازم برای مقابله با ویروس ها و میکروب ها و مشکلات سلامتی را دارند.

درمان های خانگی,درمان های خانگی آنفولانزا

 قرار دادن پیاز در داخل خانه، آنفلوانزا را از اهل خانه دور می کند
این باور اشتباه است

در قرن شانزدهم که هنوز میکروب ها کشف نشده بود، این تصور وجود داشت که پیاز می تواند «هوای سمی» که باعث بروز برخی از بیماری ها مانند طاعون می شود را جذب کرده و از سرایت بیماری جلوگیری می کند.

این باور از همان زمان باقی مانده و مردم تصور می کنند که پیاز مانع از انتشار بیماری در منزل می شود. اما واقعیت این است که تنها کمکی که پیاز به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا می کند، افزودن آن در سوپ مرغ است.

نوشیدنی های داغ و سوپ خواص مفیدی برای مقابله با این دو بیماری فصل سرما را دارند، به خاطر اینکه مجاری بینی را تمیز می کنند.

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که سوپ مرغ در مقابله با سرماخوردگی و آنفلوانزا بسیار موثر است، چون این غذای لذیذ حاوی پروتئین خاصی است که از سیستم ایمنی بدن دفاع می کند.

46860

درمان های خانگی,درمان های خانگی آنفولانزا

جوش شیرین برای بهبود عفونت های ادراری
درست است

مشکلات ناشی از عفونت های ادراری می تواند زندگی را به کام هر کسی تلخ کند. خوشبختانه جوش شیرین یکی از درمان های خانگی موثر برای تسکین علائم این بیماری تا زمان رسیدن به پزشک است.
جوش شیرین باعث افزایش حالت قلیایی مثانه شده و قدرت تکثیر باکتری ها را کاهش می دهد. البته توجه داشته باشید که این ماده تمام باکتری ها را از بین نمی برد و حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

برای استفاده از این درمان خانگی کافیست یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کرده و یک نفس سر بکشید. اگر بعد از ده ساعت هنوز درد داشتید، می توانید این کار را تکرار کنید.

البته تکرار این درمان برای افراد سالمند توصیه نمی شود، چون استفاده ی دوباره باعث کاهش میزان پتاسیم بدن می شود.

همچنین می توانید با همین محلول (آب و جوش شیرین)، ناحیه ی تناسلی را شستشو دهید تا علائم بیماری تسکین پیدا کند.

درمان های خانگی,درمان های خانگی التیام زخم ها

  عسل برای التیام زخم ها
درست است

حتی نتایج پژوهش ها هم از تاثیر عسل در تسریع روند بهبود زخم ها خبر می دهد، به خاطر اینکه این ماده حاوی خواص ضدباکتریایی است. عسل مانند یک عامل بازدارنده روی بیش از 60 نوع باکتری عمل می کند.

هر روز یک تا دو بار پانسمان را عوض کنید. افزودن مقداری زردچوبه به عسل، معجزه ی آن را چند برابر می کند.

درمان های خانگی,درمان های خانگی التیام زخم ها

قرار دادن یخ زیربغل ها باعث کاهش تب می شود
درست است

از آنجایی که اکثر ویروس ها و باکتری ها در دمای نرمال بدن یعنی 37 درصد رشد می کنند، تب نقش موثری در مقابله با عفونت ها دارد. بنابراین نیازی نیست که از تب وحشت کنید. البته استثناهایی نیز وجود دارد.

در صورتی که بچه ای تب کرده باشد و یا فرد بزرگسالی تب بالای 39.4 درجه داشته باشد، قرار دادن یخ یا حوله ی خنک شده (در یخچال) در زیر بغل های فرد می تواند مفید باشد.

قرار دادن سرما در زیر بغل ها باعث کاهش سریع دمای خون در حال جریان در این منطقه شده و دمای بدن را کاهش می دهد. یخ را داخل یک دستمال یا کیسه ی پارچه ای قرار داده و به مدت حداکثر    درمان های خانگی,درمان های خانگی جای نیش زنبور

   قرار دادن سکه روی جای نیش زنبور باعث کاهش درد و التهاب می شود
نادرست است

تا کنون هیچ یافته ی علمی نشان نداده است که قرار دادن سکه روی جای نیش زنبور باعث کاهش درد و التهاب شود. بهتر است به آلوئه ورا اعتماد کنید.
نتایج پژوهشی که در سال 2012 در Australas Medical Joual  به چاپ رسیده است نشان می دهد که ژل آلوئه ورا خواص آنتی باکتریایی دارد و برای تسکین جای نیش مناسب است.

زمانی که زنبورها نیش می زنند، سمی را وارد بدن می کنند که باعث ایجاد واکنش های التهابی می شود. ژل آلوئه ورا که این روزها در داروخانه ها نیز به فروش می رسد می تواند باعث تسکین این التهاب شود.

ژل را روی نیش بگذارید و اجازه دهید به طور کامل جذب شود. این کار را چهار مرتبه در روز تکرار کنید.

درمان های خانگی,درمان های خانگی گلودرد

شیرین بیان باعث تسکین گلودرد می شود
درست است

شیرین بیان باعث تسکین گلودرد می شود. البته منظورمان آبنبات هایی که در داروخانه ها به فروش می رسند نیست، چون این محصولات از روغن آنیس (بادیان رومی) تهیه می شوند و شیرین بیان واقعی نیستند.

«گلیسیریزا» ترکیب فعال موجود در ریشه شیرین بیان است که به تسکین گلودرد و همچنین مشکلات گوارشی کمک می کند. شیرین بیان باعث کاهش میزان کورتیزول (هورمون استرس) می شود که با گلودرد بی ارتباط نیست.

بهتر است دمنوش شیرین بیان تهیه کرده و روزانه دو مرتبه میل کنید. اگر فشار خون دارید، از مصرف این گیاه بپرهیزید. همچنین باید بدانید که شیرین بیان باعث بیخوابی می شود، بنابراین نباید آن را بعد از ساعت شش عصر مصرف کرد.

درمان های خانگی,درمان های تب خال

  چای کیسه ای باعث تسکین تب خال می شود
درست است

تبخال مزاحمی که روی لب ها شکل می گیرد، در اثر ویروس هرپس عرض اندام می کند و می تواند دردناک باشد. خبر خوب اینکه چای کیسه ای باعث کاهش درد آن می شود. فلاونوئیدهای موجود در چای و همچنین کافئین آن مانع از رشد سریع ویروس هرپس می شوند.

چای سبز که حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند کاتچین است، شهرت زیادی در تسکین درد و مقابله با ویروس هرپس دارد. توصیه می کنیم به محض مشاهده ی اولین علائم تب خال، یک عدد چای کیسه ای خنک شده را روی تب خال قرار دهید.

یخ نیز باعث تسکین درد و کاهش التهاب می شود. حتی می توانید یک گلوله پنبه ای را به شیر آغشته کرده و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی تبخال قرار دهید.

منبع:tebyan.net

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 263 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 19:58

telegram-900x350w

فال روز سه شنبه 27 بهمن 94 | فال بیست و هفتم بهمن ماه 1394

فال روز سه شنبه 27 بهمن 94  برای متولدین فروردین:

اگر امروز دقیقا بدانید که کجا می‌روید قادر خواهید بود که به سمت ترقی و پیشرفت هجوم ببرید و بهترین راه را برای رسیدن به هدف تان انتخاب کنید. اما شاید هم نتوانید. اشتیاق شما کاملا قانع کننده است- حتی برای خودتان- اما ممکن است قطعه بسیار مهمی‌از پازل تان را که درست در جلوی روی تان قرار داشت را گم کنید. پس از سرعت خود بکاهید! و مطمئن باشید در اولین فرصت شانس و اقبال بهتری نصیب تان خواهد شد.

فال روز سه شنبه 27 بهمن 94 برای متولدین اردیبهشت:

معمولا شما در یک درگیری ترجیح می‌دهید که از بحث و مشاجره پرهیز و سعی می‌کنید تا حد امکان از مقابله و کشمکش اجتناب کنید. به هر حال امروز ممکن است شخصی به شما زیادی فشار وارد کند و با این کاراعصاب تان را تحریک کند. بسیار سخت است که بخواهید از این درگیری پرهیز کنید به خاطر اینکه شاید اصلا متوجه نباشید که چه اتفاقی افتاده است. اگر این فشار شما را از کوره بدر برد اجازه ندهید که هیچ کس شما را از رسیدن به هدف تان بازدارد.

فال روز سه شنبه 27 بهمن 94 برای متولدین خرداد:

احتمالا امروز وسوسه شده اید که عالم نما باشید و ادعا کنید که راجع به همه چیز اطلاع دارید. اما اگر خودتان را درگیر این ماجرا کنید و خود را در مرکز توجه قرار دهید بعید می‌دانم آن حمایت و توجهی که در نظر دارید را بدست بیاورید. چرا که در نتیجه این کار شما کنترل خود را از دست می‌دهید و تبدیل به انسان خودبزرگ بینی می‌شوید؛ پس  سعی کنید اثبات بزرگی و خردمند بودن خود را فراموش کنید و حرف‌هایی که دیگران به شما می‌گویند را دقیقا گوش کنید. شنیدن حقیقت به شما ضربه‌ای نمی‌زند مخصوصا اگر بتوانید از این صحبت‌ها برای پیشرفت خود و رسیدن به اهداف تان استفاده کنید!

فال روز سه شنبه 27 بهمن 94 برای متولدین تیر:

ممکن است امروز رابطه شما با همسر یا دوست تان به طرز عجیبی بهم بریزد چرا که اختلاف عقایدی که شما با هم دارید منجر به یک درگیری لفظی شدید خواهد شد. یکی از شماها ممکن است خونسرد و آرام باشد و درگیری را خاتمه دهد ولی باعث می‌شود دیگری عصبی تر شود. اگر این درگیری منجر به این شود که قلب هر دو شما بشکند مطمئن باشید هیچ کدام تان برنده نخواهید شد. به جای اینکه آنقدر با هم بجنگید تا ثابت کنید کدام یکی از شما درست می‌گوید یک نفس عمیق بکشید و تظاهر کنید که هر دو پیشکشی دارید که باید به یکدیگر تقدیم کنید.

46860

فال روز سه شنبه 27 بهمن 94 برای متولدین مرداد:

معمولا شما استعداد خوبی در این دارید که به  دیگران بفهمانید که حد و مرزشان با شما کجاست و چه زمانی از آنها تجاوز می‌کنند. ممکن است امروز کسی بیش از حد مدعی باشد ولی خیلی طول می‌کشد تا شما بفهمید که چه اتفاقی افتاده است و دیگر دیر شده تا از آن جلوگیری کنید. فهمیدن اینکه نقش شما در اینکه اجازه داده‌اید چیزی فراتر از حد خود برود کمکی به بهتر شدن اوضاع نمی‌کند. اگر کنترل خود را در این موقعیت از دست بدهید نشان می‌دهد که نمی‌توانید  مسائل را در جایی که خودتان قبول دارید قرار دهید.

فال روز سه شنبه 27 بهمن 94 برای متولدین شهریور:

به نظر می‌رسد که روزهای عجیبی در پیش رو دارید و سخت است که بدانید چگونه آنها را تغییر دهید. اما شما حقیقتا درباره این موقعیت حساسی که برایتان پیش آمده نگران نیستید. با این وجود نابهنجاری که بین عقل و احساس تان بوجود آمده به نظر می‌رسد همه چیز را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و انگار هیچ جایی نیست که به شما آرامش و سکوتی که در جستجوی آن هستید را هدیه دهد. اما اکنون می‌توانید آرامش خاطر خود در رویاهایتان را پیدا کنید.

فال روز سه شنبه 27 بهمن 94 برای متولدین مهر:

شما ایده‌های خوبی برای خرج کردن پول تان دارید اما همسرتان ممکن است کاملا مخالف با شما باشد. یا اینکه ممکن است دارای یک تضاد درونی باشید؛ چرا که عقل تان یک چیز می‌گوید و احساس تان چیز دیگری! اما مسئله این نیست که باید فقط  یک چیز را آنهم با قید و شرط انتخاب کنید. مسئله این است که باید هر دو جنبه را در نظر بگیرید یعنی هم به عقل و هم به قلب تان احترام بگذارید. در آخر به شما اطمینان می‌دهیم که نیازی ندارید همین امروز تصمیم بگیرید!

فال روز سه شنبه 27 بهمن 94 برای متولدین آبان:

شما آماده هستید که عقاید تان را بیان کنید و بعد از آنها دفاع کنید. بعمل درآوردن افکارتان بیش از آن که فکر می‌کنید دشوار است. ممکن است شما در تصورتان خیلی راحت تر افکارتان را بیان کرده و آنها را عملی کنید. اما دیگران از شما می‌خواهند که ایده‌ها و تجربه‌هایتان را با آنها تقسیم کنید حتی اگر شما بخواهید که آنها را برای خودتان نگاه دارید و نمی‌خواهید یکباره همه چیز را به کسی بگویید. آرام شروع کنید و از قلب تان صحبت کنید.

فال روز سه شنبه 27 بهمن 94 برای متولدین آذر:

امروز شما آماده تفریح هستید و برای تان سخت است که در این امر زیاده روی نکنید؛ چرا که  فکر می‌کنید که دیگر زمانی مانند الان برای تفریح و خوشی بدست نمی‌آورید. اما به آن راحتی هم که فکر می‌کنید رضایت شما حاصل نمی‌شود. ممکن است در طول روز شرایط تغییر و حواس شما را از پرداختن به برنامه‌هایتان پرت کنند. با این وجود اگر بتوانید خود را کنترل کنید خوشحالتر خواهید بود؛ پس به خودتان قول دهید تا در فرصتی که تغییر شرایط برای تان بوجود آورده تا جایی که می‌توانید در اوج پرواز کنید.

فال روز سه شنبه 27 بهمن 94 برای متولدین دی:

احتمالا امروز با دو جنبه از طبیعت تان – عقل و قلب- درگیر هستید. از طرف دیگر اهداف بلند مدت شما مهمتر از همیشه به نظر می‌رسد  و شما می‌دانید که در رابطه با آنها وسواسی فکر می‌کنید. با این وجود افکارتان را دست کم نگیرید. الان نیاز به یک تردستی و شعبده بازی دارید و به نظر می‌رسد که این بهترین سیاستی است که الان بکارتان خواهد آمد.

فال روز سه شنبه 27 بهمن 94 برای متولدین بهمن:

اگر امروز افکاری که در ذهن دارید را با دیگران تقسیم نکنید فرصت بهتری بدست خواهید آورد تا به آنچه که مدت هاست می‌خواهید برسید. اگر زیاده از حد به احساسات تان توجه کنید و به آنها بها دهید ممکن است شخص بخصوصی را که در اطراف تان است را بترساند چرا که شما بیش از آنچه نشان می‌دهید قوی و نیرومند ظاهر می‌شوید. خردمندانه ترین کار امروز این است که خود را کنترل کنید. فرصت‌ها تا زمانیکه شما خودداری خود را نشان می‌دهید از دست می‌روند.

فال روز سه شنبه 27 بهمن 94 برای متولدین اسفند:

امروز به سختی می‌توانید بفهمید که چه چیز واقعی  و درست است و تصورات شما آنقدر روشن و واضح به نظر می‌رسند که انگار از یک فیلتر رد شده و تبدیل به سایه و روشن – واقعی و غیر واقعی- می‌شوند. شما می‌توانید آنقدر درگیر رویاهایتان شوید که ناگهان تصمیم بگیرید عمدا خود را فریب دهید. فرو رفتن در دنیای ناخودآگاه ذهن تان کار اشتباهی نیست. اما به یاد داشته باشید؛ زمانی که در هفته آینده از خواب بیدار می‌شوید نیاز خواهید داشت که زمان از دست رفته را جبران کرده و کارهای نیمه تمام خود را به پایان برسانید.
 
تهیه و ترجمه: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 265 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 18:51

telegram-900x350w

فال روز چهارشنبه 28 بهمن 94 | فال بیست و هشتم بهمن ماه 1394

فال روز چهارشنبه 28 بهمن 94 برای متولدین فروردین:

معمولاً شما فقط بر پایه نیازهای خودتان تصمیم‌گیری می‌کنید، اما حالا در هر تصمیمی که می‌گیرید باید اطرافیانتان را هم در نظر بگیرید. اگر شما بخواهید فقط به خودتان توجه کرده و دیگران را نادیده بگیرید، ممکن است در کارهای شما اشتباهات جدی رخ دهد. سعی نکنید که به دیگران رودست بزنید؛ فقط لبخند زده و کاری را که صحیح است انجام دهید.

فال روز چهارشنبه 28 بهمن 94 برای متولدین اردیبهشت:

ممکن است شما مجبور شوید با فردی روی پروژه‌ای کار کنید و اگر شما با این فرد مخالف هستید، به دنبال زمینه‌های مشترک بودن برای شما بیشتر از آن چیزی که خودتان می‌دانید خطرساز است. باید رسیدن به چیزهایی که دوست دارید را فراموش کنید. امروز که ماه در خانه همکاری و تعاون قرار گرفته است باید خودخواهی را فراموش کنید. در این روزها چیره شدن بر سرسختی‌هایتان یک امر بدیهی است و مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید.

فال روز چهارشنبه 28 بهمن 94 برای متولدین خرداد:

امروز بهترین راه برای شما شاد بودن است و باید بخشی از انرژی‌هایتان را برای تفریح کردن ذخیره کنید. فکر نکنید که این سخن بدین معنی است که شما باید از انجام دادن وظایفتان اجتناب کنید، اما باید آن را برای مدتی از ذهنتان دور کنید. اگر شما در تفریحات لذت‌بخش شرکت کنید، می‌توانید بهتر روی وظایف شغلی که باید حتماً انجامشان دهید تمرکز کنید.

فال روز چهارشنبه 28 بهمن 94 برای متولدین تیر:

شاید بهتر باشد وقتی که فرصتهای زیادی پیش روی شما قرار دارد بیشتر از مواقعی که این گونه نیست نگران شوید. شاید وقتی که همه چیز خوب پیش می‌رود نسبت به مواقعی که این گونه نیست، راحت‌تر بتوان ناامیدی را تحمل کرد. ولی هنوز بالا بردن توقعات می‌تواند باعث ناراحتی شود. پس بهتر است قبل از اینکه شکست بخورید، جاه‌طلبی‌های خود را کمتر کنید.

فال روز چهارشنبه 28 بهمن 94 برای متولدین مرداد:

حتی وقتی که همه چیز خوب پیش می‌رود، ممکن است شما احساس تضاد کنید. توانایی‌های شما در بالاترین حد قرار گرفته است؛ ولی به نظر می‌رسد که هرکاری که باید انجام دهید نیاز به زمان بیشتری دارد و شما باید بیشتر از حد انتظار تلاش کنید. برای مدتی اهداف بلند مدتتان را فراموش کنید. برای اینکه حالا باید بر روی هماهنگ شدن با زمان حال تمرکز کنید. تا موقعی کار کنید که بتوانید زمان خالی برای استراحت کردن پیدا کنید.

فال روز چهارشنبه 28 بهمن 94 برای متولدین شهریور:

در محل کار فشار زیادی بر روی شما است، برای آنکه به غیر از مسئولیتهای کاری، تعهدات شخصی نیز دارید که باید آنها را انجام داده تا به رضایت کافی برسید. حتی اگر شما منظم و دارای روش باشید، از مرزهایی که برایتان گذاشته شده ناراحت هستید، و این می‌تواند پیشرفت کاری شما را به خطر بیندازد. تا جایی که می‌توانید باید دید بازی داشته باشید و رئیس و همکارانتان را از مشکلات زندگی خود آگاه کنید.

فال روز چهارشنبه 28 بهمن 94 برای متولدین مهر:

در حال حاضر شما از زندگی خود راضی هستید، ولی هنوز آمادگی رویارویی با هر چیزی را ندارید. حتی ممکن است شما برخی از برنامه‌های شخصی مهمتان را برای اینکه زمان خالی بیشتری داشته باشید به تعویق بیندازید. نگران تغییراتی که به وجود آمده نباشید برای اینکه تقدیر اینگونه بوده است و همه چیز به موقع خودش درست می‌شود.

46860

فال روز چهارشنبه 28 بهمن 94 برای متولدین آبان:

ماه در دوازدهیمن خانه مربوط به اسرارتان قرار دارد و کاملاً واضح است که چیزهای کمی وجود دارند که شما دلتان نمی‌خواهد در موردش با کسی حرف بزنید. هنوز شما آمادگی این را ندارید که در مورد خودتان حرف بزنید، در عین حال وسوسه می‌شوید بیشتر از آن چیزی که لازم است رازهایتان را افشا کنید. نباید قربانی مثبت‌اندیشی خود شوید. اگر شما احساس می‌کنید که آمادگی صحبت کردن در مورد رازهایتان را دارید، به عقب برگشته و تمام دلایلی را که برای توجیه کردن خود در ذهنتان آماده کرده‌اید را بازبینی کنید.

فال روز چهارشنبه 28 بهمن 94 برای متولدین آذر:

سیاره بخت شما یعنی ژوپیتر شاید خیلی بزرگ باشد، اما نمی‌تواند با خورشید مقابله کند، هر دوی آنها به سمت خانه‌های شما پیش می‌آیند. ممکن است شما در نظر داشته باشید سرمایه‌گذاری تازه‌ای داشته باشید یا به عبارت دیگر حسابهای خود را دوباره سازماندهی کنید. اگر شما در حال معامله کردن هستید یا با شریک مالی جدیدی وارد مباحثه می‌شوید، آگاه باشید که واقعاً شما بهتر از آنها می‌توانید همه چیز را به وضوح ببنید. اگر امکان دارد، تا موقعی که دید شما واقع بینانه‌تر شود صبر کنید.

فال روز چهارشنبه 28 بهمن 94 برای متولدین دی:

امروز شما می‌توانید نسبت به روزهای قبل خوش‌بین‌تر باشید، برای اینکه وقتی افراد زیادی به شما می‌گویند که شما چقدر عالی و موفق هستید، نمی‌توانید مثبت‌اندیش نباشید. لازم نیست که نگران خطرات غرور کاذب گذشته‌تان باشید، برای اینکه شما می‌دانید چگونه به اهدافتان برسید. درعوض نیاز به کسی دارید که آنها را به شما یادآوری کند.

فال روز چهارشنبه 28 بهمن 94 برای متولدین بهمن:

اگر شما احساس می‌کنید که احتمال شکت خوردن وجود دارد، قبل از آنکه دست به کار بشوید در مورد درستی تمام اطلاعات خود اطیمنان حاصل کنید. الان زمان این نیست که بینش خود در مورد حقیقت را تغییر بدهید، برای اینکه حتی اگر خیلی با مهارت هم این کار را انجام دهید، شما واقعاً قادر نیستید توجیه کنید که چگونه بینش خود را به سمت واقعیت متمایل کرده‌اید.

فال روز چهارشنبه 28 بهمن 94 برای متولدین اسفند:

در حالی که یک نفر سعی می‌کند جلوی رسیدن به اهدافتان را بگیرد، ناامیدی شما نیز بیشتر می‌شود. اما دلیلش فقط این است که امروز پایداری و استقامت شما بیشتر شده است و این سخن به معنی این نیست که شما به راحتی تن به شکست خوردن می‌دهید. آماده مبارزه کردن برای چیزهایی باشید که می‌خواهید بهشان برسید؛ اگر الان پافشاری کنید بعدها از نتایح آن شگفت‌زده خواهید شد.

تهیه و ترجمه: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 264 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 18:51

telegram-900x350w

فال روز پنجشنبه 29 بهمن 94 | فال بیست و نهم بهمن ماه 1394

فال روز پنجشنبه 29 بهمن 94  برای متولدین فروردین:

شما آماده اجرای برنامه هایتان هستید و این کار باعث می‌شود راه های بیشتری برای انتخاب کردن برایتان بوجود بیاید. شما مایل نیستید که زمانی را صرف کنید تا بفهمید چه می‌خواهید چرا که فکر می‌کنید قبلا اهداف تان را برای خود مشخص کرده اید. اینک خبرهای خوب برای شما این است که اعتماد به نفس تان افزایش می‌یابد و خبرهای بد هم اینکه باید به شما بگویم که خوش بینی شما کورکورانه است. چشم هایتان را باز کنید و اشیاء را همانطور که هستند ببینید نه آنطور که خودتان دوست دارید باشند!

فال روز پنجشنبه 29 بهمن 94 برای متولدین اردیبهشت:

با وجود اینکه امروز اوقات خوشی را در پیش رو دارید اما سعی کنید در آن افراط نکنید. نگذارید آن خوشی را که مدت ها در پی آن بودید شما را به دردسر بیندازد؛ شما کارهای بسیار مهمتری دارید که باید انجام دهید؛ بهترین استعدادهایتان را به کار بگیرید و مشغول شوید. هر چقدر مشتاقتر باشید احتمالا بیشتر از آنچه انتظار دارید پاداش دریافت خواهید کرد.

فال روز پنجشنبه 29 بهمن 94 برای متولدین خرداد:

کاری است که بارها و بارها آن را به تعویق انداخته اید اما دیگر وقت آن فرا رسیده که سعی کنید میل و رغبتی برای انجام آن در خود ایجاد کنید. در نهایت می‌توانید ببینید که همه آن کارهای سختی که اخیرا انجام داده بودید به نتیجه رسیده و بیش از حد انتظار شما ثمرداده است. کسانی که قبلا سر راه شما ایستاده بودند اکنون آماده اند تا به شما کمک کنند. خیلی خوب است که این جریان تغییر کرده اما این باعث نمی‌شود که شما فکر کنید هر کاری می‌خواهید می‌توانید بکنید. با این وجود مثبت اندیشی شما می‌تواند احتمال موفقیت شما را افزایش دهد.

فال روز پنجشنبه 29 بهمن 94 برای متولدین تیر:

شما بیش از آنکه دیگران بفهمند از خودتان مطمئن هستید. ممکن است همکاران تان از این حالت شما تعبیر غلطی داشته باشند و فکر کنند که شما اعتماد به نفس ضعیفی دارید. اما بیمیلی شما به در میان گذاشتن احساسات تان با دیگران به معنی این نیست که ایراد از شماست. رفتار شما به این دلیل است که نمی‌خواهید شخص دیگری درگیر این موقعیت حساس عاطفی شود. صبور باشید و بگذارید تا احساس آرامش کنید و بعد احساسات خود را بیان کنید.

فال روز پنجشنبه 29 بهمن 94 برای متولدین مرداد:

به میان سن بیایید و آماده باشید تا نقش محوری را در نمایش “زندگی” ایفا کنید! اما فکر نکنید که خودتان به تنهایی می‌توانید یک تنه بار این نمایش را به دوش بکشید. با سیاره های زیادی که در هفتمین خانه از “شراکت” شما جمع شده اند  در شراکت با دیگران موفق تر و خوشحال تر خواهید بود. امروز برایتان راحت تر است که این سن نمایش را با دیگران نیز تقسیم کنید تا زمانیکه بتوانید شخص خاصی را بیابید که در خلق این نمایش با شما همکاری کند.

فال روز پنجشنبه 29 بهمن 94 برای متولدین شهریور:

با وجود اینکه امروز شما کاملا احساساتی هستید اما مهارت های خاصی دارید که در جهت خدمات آنها را  بکار گیرید. منظور ما آغاز کردن اهداف شغلی و فردی تان نیست. به جای اینکه به آینده ای دور و نامعلوم فکر کنید زندگی تان را بکنید. همین الان شروع کنید! ریسک پذیر باشید و کاری را انجام دهید تا لحظه حال را معنی ببخشد. این بهترین فرصتی است که می‌توانید خود را از شرایط کنونی خلاص کنید.

فال روز پنجشنبه 29 بهمن 94 برای متولدین مهر:

شما قادرید تا اکنون بسیار فریبنده تر از همیشه حاضر شوید چرا که سیاره حاکم شما ونوس این کار را برای شما آسان می‌کند. ماه نشان شما قوس خوش بین و موفق با ونوس دوست داشتنی هماهنگ شده است و به شما کمک می‌کند تا در روابط تان با دیگران موفق باشید. اما این محدودیت ها را امتحان نکنید. همان طور که ممکن است آشکار کردن احساسات تان مهم باشد باید سعی کنید آن را گونه ای بیان کنید تا جنبه های مثبت رابطه تان را تقویت کنید.

46860

فال روز پنجشنبه 29 بهمن 94 برای متولدین آبان:

رفتاری که شما امروز در برابر کسب درآمد پیش گرفته اید بسیار بهتر از رفتارتان در روزهای اخیراست. حتی احساس می‌کنید مثل اینکه دارید به همه اهدافی که مدنظرتان بود می‌رسید. با این وجود ممکن است درباره ارزش  بخش های مطلوب زندگی تان بد قضاوت کنید یا اینکه تخمین بزنید چقدر طول می‌کشد تا پروژه ای به انتها برسد. اگر شما تعهدی دارید یا خریدی کرده اید مطمئن باشید این دقیقا همان چیزی است که همیشه آرزویش را داشتید.

فال روز پنجشنبه 29 بهمن 94 برای متولدین آذر:

بازگشت ماه به نشان آتشین شما احتمالا باعث می‌شود احساس بسیار خوبی داشته باشید مخصوصا  اگر در حال ترقی در زمینه های دشواری هستید. احساسات تان امروز سد راه تان نمی‌شوند بلکه شاید به شما کمک کنند تا مسیر خوشبختی را پیدا کنید. اما حتی اگر عواطف تان نقش مهمی‌در اتفاقاتی که امروز برایتان می‌افتد دارند نیازی به  بیش از حد احساساتی شدن  نیست. به درون تان توجه کنید اما خود را زیاد درگیر نکنید بجز مواقعی که اتفاقی می‌افتد.

فال روز پنجشنبه 29 بهمن 94 برای متولدین دی:

امروز برایتان بسیار سخت است که ایده های بزرگ تان را با دیگران تقسیم کنید چرا که فکر می‌کنید همیشه آغاز یک کار جدید بسیار حساس است. متاسفانه احتمالا زمان کافی برای انجام تمام کارهایتان نخواهید داشت و تا زمانیکه به درستی افکارتان اطمینان نیافته اید دوست ندارید که شخص دیگری از کارتان مطلع شود. این قدر عجله نکنید؛ از سرعت خود بکاهید! و به جای اینکه به هر کسی که از راه می‌رسد بگویید چکار می‌خواهید بکنید سیاست های کاری تان را تعدیل کنید. از پله اول شروع بکار کنید و به تدریج بالا بروید.

فال روز پنجشنبه 29 بهمن 94 برای متولدین بهمن:

ابرهای توفانی ماوراءطبیعه دارند از آسمان زندگی شما کنار می‌روند و آن را صاف می‌کنند .  شما هلهله کنان این افق را می بینید. به نظر نمی‌رسد آنها آنقدر باشند که بتوانند راه شمارا سد کنند اما اطمینان بیش از حد هم ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد. اگر بیش از حد بی دقت باشید ممکن است بخش مهمی‌از اطلاعات را از دست بدهید یا اینکه به اتفاقی که می‌افتد به تندی واکنش نشان دهید. با این وجود امروز یک نتیجه مثبت می‌گیرید پس زیاد نگران این نباشید که چه اتفاقی می‌افتد و نتیجه کار خراب می‌شود!

فال روز پنجشنبه 29 بهمن 94 برای متولدین اسفند:

ممکن است امروز در “سرزمین آرزوهایتان” بدرخشید . بدانید هر کاری که در عالم واقعیت انجام می‌دهید از دنیای ذهنی شما سرچشمه می‌گیرد. اجازه ندهید افکارتان سرگردان شوند. و دیگر اینکه از این حیرت زده نشوید که ایده هایتان شما را به کجا می‌برند. موثر و مبتکر باشید و رویاهایتان را در جهتی هدایت کنید که می‌خواهید بروید. تصویری برای خود بسازید که شما را خوشحال می‌کند  و بعد ببینید چگونه باید رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید.

تهیه و ترجمه: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 252 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 18:51

telegram-900x350w

امروزه با همه گیر شدن ابزار های تکنولوژی دیگر کامپیوتر و لپ تاپ جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزانه اغلب ماست. در این مطلب روش هایی را به شما معرفی می کنیم تا با کمک آنها از لپ تاپ خود بهتر مراقبت کنید.

تمیزکردن لپ تاپ,راهنمای تمیزکردن لپ تاپ

اول از همه بدنه لپ تاپ مهم است چرا که بیش از باقی مناطق با آن در ارتباط هستید و ممکن است اثر انگشت روی آن بماند. اگر هنوز لپ تاپ نخریده اید بهتر است به جنس بدنه که براق نباشد دقت کنید. برای پاک کردن این قسمت می تواند از پاک کننده های مخصوص و یا دستمال های ابریشمی که خیلی کم نم دار شده اند استفاده کنید.

تمیز کردن کامپیوتر, رازهای تمیزکردن لپ تاپ

دومین نقطه که با آن ارتباط بیشتری داریم کیبورد لپ تاپ است. برای تمیز کردن صفحه کلید باید نوع آن را مورد نظر داشت. صفحه کلیدهایی که دکمه های آن از یکدیگر جدا هستند و هرکدام محفظه خود را دارند تنها با تمیز کردن ظاهر و روی آن تمیز می شوند. برخی صفحه کلیدها نیز به صورت یکپارچه هستند و بین آن ها راه های نفوذ گرد و خاک وجود دارد. برای تمیز کردن آن ها باید از هوای فشرده شده با استفاده از یک لوله نازک استفاده کنید تا تمامی آلودگی های درون کیبورد خارج شود.

46860

نحوه تمیزکردن لپ تاپ,روش های تمیزکردن لپ تاپ

برای تمیز کردن تاچ پد بهتر است بسیار احتیاط کنید. این بخش از لپ تاپ بسیار حساس است و ممکن است به هر ماده ای سازگاری نداشته باشد. برای تمیز کردن آن بهتر است تنها از دستمال های لطیف و خشک استفاده کنید. آب یا مواد ضد عفونی کننده می توانند این صفحه را از کار بیاندازند.

تمیز کردن گردو خاک روی لپ تاپ,تمیز کردن روی لپ تاپ

در کناره هر لپ تاپی تعدادی ورودی مختلف و درگاه های متفاوت وجود دارد که باید همیشه تمیز باشند. بهترین راه برای تمیز کردن این درگاه ها استفاده از هوای فشرده شده و همچنین دستمال های نازک و لطیف است. هیچگاه از آب و یا دستمال های نم دار استفاده نکنید چرا که ممکن است آب به داخل آن ها نفوذ کرده و از کار بیافتند.

راهنمای تمیزکردن لپ تاپ, راه و روش تمیزکردن لپ تاپ

باتری لپ تاپ ها ممکن است بر اثر کثیفی ها عمرشان کاهش پیدا کند از همین رو بهتر است آن ها را هفته ای یکبار تمیز کنید. تنها کافی است باتری را از محفظه اش خارج و آن را با دستمال خشک تمیز کنید.

روش های تمیزکردن لپ تاپ,تمیزکردن لپ تاپ

برای تمیز کردن مانیتور هیچ‌گاه از آب و یا دستمال های مختلف استفاده نکنید. بهترین وسیله برای تمیز کردن مانیتور لپ تاپ استفاده از دستمال های مخصوص ال سی دی هاست که تنها گرد و خاک ها را از روی آن جمع می کند.

نحوه تمیز کردن کیبورد لپ تاپ, تمیز کردن کامپیوتر

همیشه بهترین راه پیشگیری است پس بهتر است از قرار دادن لپ تاپ در محل هایی که گرد و خاک زیاد است و همچنین مکان هایی که رطوبت آن ها بالا است جدا خودداری کنید.

منبع : gahar.ir

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 265 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 0:44

telegram-900x350w

روشهای موثر برای کنترل خشم و عصبانیت

مهارت مدیریت و کنترل خشم

خشم، یک هیجان منفی است که اگر به درستی مدیریت نشود، آسیب های زیادی در پی دارد.

کمابیش همه ما خشم و عصبانیت را تجربه کرده ایم و باز هم تجربه خواهیم کرد، چون یک امر طبیعی است و در شرایط خاصی به دلایلی ممکن است هر یک از ما دچار این مسئله بشویم. همه ما به خوبی می دانیم در شرایط خشم، عقل و منطق به درستی عمل نمی کند و ممکن است در چنین شرایطی کارهاو رفتارهایی از خود نشان بدهیم که پس از مدتی به شدت احساس پشیمانی کنیم و چه بسیار مواقعی که دیگر کار از کار گذشته و حتی ممکن است راه برگشت و امکان جبرانی وجود نداشته باشد.

برای دست یابی به مهارت مدیریت و کنترل خشم راهکارهایی را توصیه خواهیم کرد؛ ولی لازم است پیش از ورود به بحثِ راهکارها، شناخت درستی از شرایط خشم تان به دست بیاورید؛ بنابراین ابتدا به این امر می پردازیم و در مباحث بعدی راهکارهایی را معرفی خواهیم کرد که در زمان بروز خشم می تواند به شما کمک کند.

گام اول- همواره مهم ترین و اصلی ترین اقدام برای تغییر، تصمیم قاطع و به کار گرفتن اراده است. اگر در این مسیر مصمم هستید، می توانید امید داشته باشید به نتیجه برسید و باید بدانید همه چیز به شخص شما و خواست تان بستگی دارد.

46860

گام دوم – توصیه می کنیم پیش از هر کاری در فرصتی مناسب که ذهن آرام و وقت آزادی دارید با تمرکز موقعیت ها و شرایطی را به خاطر بیاورید که در آن ها عصبانی و خشمگین شده اید. (اگر مواردی که در این تمرین به آن ها می پردازید را بنویسید کمک بزرگی به خودتان کرده اید.) روی کاغذ چند موقعیتی که در آن ها خشمگین شده اید را بنویسید. ابتدا آن شرایط را توصیف کنید و سپس عامل اصلی که خشم شما را برانگیخت؛ مثلا نگاه تحقیرآمیز کسی یا نیشخندی که به شما زده شد یا جمله، ناسزا و توهین و…. هر چیزی را که موجب خشم تان شده است با دقت بیابید. پیدا کردن این عامل بسیار مهم است، با خودتان روراست باشید، قرار نیست این کاغذ و نوشته هایش را کسی غیر از خودتان ببیند و بخواند. احتمال زیادی وجود دارد که زمان نوشتن عوامل عصبانیت، احساس کنید عامل مهمی نبوده و اتفاقا موضوعی کوچک و ساده بوده و خودتان هم از نوشتن آن احساس خوبی ندارید؛ ولی این واقعیت شماست؛ پس صادقانه آن را بنویسید. آن موضوع هرقدر هم بی اهمیت و کوچک به نظر برسد موجب آزار و عصبانیت شما شده است؛ پس اتفاقا بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید. خجالت نکشید و آن را بنویسید…

بعد از نوشتن علت یا علت های خشم تان، احساسات خود را در آن لحظه خوب واکاوی کنید و آن ها را نیز بنویسید. برای یافتن احساس دقیق خود در آن لحظات باید دوباره خودتان را در همان موقعیت و با همان فشار هیجانی تصور کنید تا دوباره احساسات تان زنده شود، به آن ها نگاه و دقت کنید و نامشان را یادداشت کنید. این کار بسیار کلیدی است. پس از احساسات، نوبت به رفتارها و کارهایی می رسد که انجام داده اید. وقتی خشمگین شدید، چه کار کردید؟ داد و فریاد به راه انداختید؟ به در و دیوار مشت زدید؟ وسیله ای را پرتاب کردید؟ دست به یقه شدید؟ اقدام خود را بنویسید..

راهکارهای کنترل خشم

گام سوم- آرام باشید. از آن موقعیت ها و تصور شرایط آن ها خارج شوید و به زمان حال برگردید. نفس عمیقی بکشید. چند دقیقه چشم های تان را ببندید و سعی کنید اعضای بدن تان را در شرایط آرام قرار دهید.

گام چهارم – ناچاریم دوباره به موضوع مان برگردیم. از شما می خواهم این بار در همین شرایط آرام فکری و روانی صادقانه برای خود بنویسید که اگر با همین آرامش در آن زمان حضور داشتید، در برابر آن موضوع و اتفاق که عصبانی تان کرده است، چه رفتاری نشان می دادید؟ تأکید می کنیم کسی جز خودتان این نوشته را نخواهد خواند و راه حلی جز صداقت و رویارو شدن با خودتان هم ندارید.

گام پنجم – در این مرحله سعی کنید تمام اشتراکات موقعیت های خشم خود را پیدا کنید و آن ها را بنویسید. ضروری است که اشتراکات را در هر سه سطح بنویسید؛ یعنی عوامل مشترکی که در تمام موقعیت ها وجود داشت، احساساتی که در آن موقعیت ها به صورت مشترک تجربه کردید و کارهایی که از شما در آن موقعیت ها سر زد.

*یک نکته کلیدی و مهم هم این است که کارهایی را که احساس می کنید به صورت غیر ارادی از شما سر می زند شناسایی و یادداشت کنید. کارهایی که بعد از عبور از موقعیت در اصطلاح می گویید: «دست خودم نبود این کار را کردم» یا اتفاقاتی که دوست ندارید ولی آن ها را تجربه می کنید؛ برای مثال احساس می کنید خیلی سرخ می شوید یا دست و پای تان شروع به لرزیدن می کند یا دندان هایتان را محکم فشار می دهید، دست های تان را مشت می کنید و فشار می دهید و تازه وقتی انگشت های تان را باز می کنید متوجه می شوید که در تمام مدت در حال فشردن انگشت های دست تان بوده اید و …
منبع: سلامت نیوز

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 242 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 0:44

telegram-900x350w

ثروتمند شدن

آیا می‌خواهید از پول خود با هوش بیشتری استفاده کنید و امسال نسبت به سال قبل ثروتمندتر شوید؟ بهترین کسی که می‌توانید برای توصیه گرفتن در این زمینه نزد او بروید، وارن بافت است. او توانسته است ثروت شخصی خود را به ۷۲ میلیارد دلار برساند، و به عنوان سومین فرد ثروتمند دنیا شناخته می‌شود.
علاوه بر این، وی به ارائه‌ی توصیه‌های معقولی در زمینه‌ی ثروتمند شدن پرداخته است که قطعا هر فردی می‌تواند از آن‌ها پیروی کند، حتی اگر تجربه‌ای در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری نداشته باشد. در این جا به چند توصیه‌ای که وارن بافت به منظور استفاده‌ی بهینه از پول و سرمایه مطرح کرده است، اشاره می‌کنیم:

مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید با پول خود انجام دهید

۱- هیچ وقت سرمایه‌ی خود را از دست ندهید.

قانون شماره‌ی ۱: هیچ گاه پول و سرمایه‌ی خود از دست ندهید. قانون شماره‌ی ۲ : هیچ وقت قانون شماره‌ی ۱ را فراموش نکنید. بافت همچنین به این نکته اشاره می‌کند که “کسی را نمی‌شناسم که فکر کند از دست دادن پول ایده‌ی خوبی باشد زیرا این کار یک حماقت بزرگ است.”

اما بهتر است که فراتر از این مورد آشکار برویم، یک توصیه‌ی کاربردی بیان می‌کند که: هر زمانی که می‌توانید، از ریسک کردن اجتناب کنید. وی همچنین اشاره می‌کند که اگر می‌خواهید فردی خوشبخت و موفق باشید، هیچگاه برای آن چه که می‌خواهید، آن چه که نیاز دارید را به خطر نیاندازید. حتی اگر احتمال به خطر افتادن سرمایه‌ی شما، یک در هزار باشد.

با در نظر داشتن این نکته، بافت به شخصه از انجام هر نوع سرمایه‌گذاری پرخطر در طول سال‌های بسیار، اجتناب کرد و از بسیاری از مواردی که می‌توانست به وسیله‌ی آن‌ها به سودهای کلانی دست پیدا کند (به عنوان مثال در زمینه‌ی تکنولوژی) چشم پوشی کرد. پس از مدتی، استفاده از راهبرد ریسک گریزی، به طرز چشمگیری برای او نتیجه‌بخش بوده است.

۲- با پرداخت بهای پایین، ارزش بالایی بدست آورید.

46860

“قیمت و بها آن چیزی است که پرداخت می‌کنید و ارزش آن چیزی است که دریافت می‌کنید” بنابراین می‌توانید پول خود را از دست بدهید (و قانون شماره ی ۱ را زیر پا بگذارید) در صورتی که تصمیم بگیرید برای چیزی بیش از ارزش آن پول پرداخت کنید. بافت به این نکته اشاره می‌کند که: “من ترجیح می‌دهم کالاهایی با کیفیت بالا در زمانی که قیمت آن‌ها موقتا پایین آمده است، خریداری کنم.” این روش کاملا هوشمندانه است.

راههای ثروتمند شدن

۳- سعی کنید عادت‌های اقتصادی سالم کسب کنید.

بافت در یکی از سخنرانی‌های خود در میان دانشجویان دانشگاه به این نکته اشاره کرد که “بیشتر رفتارها بر اساس عادت‌های فردی شکل می‌گیرند،” و “زنجیره‌ی به وجود آمده بین عادت‌ها، نامحسوس‌تر از آن است که تشخیص داده شوند تا زمانی که این زنجیره آن قدر سنگین شود که از هم گسسته شود.”

همه‌ی ما عادت‌هایی داریم که دوست داریم آن ها را کنار بگذاریم، و عادت‌های بسیاری وجود دارند که تمایل داریم به آن‌ها روی بیاوریم. بافت به این نکته اشاره می‌کند که در مورد دوم، مهمترین عادت، پس‌انداز کردن پول است. همچنین او معتقد است، “بزرگترین اشتباه، یاد نگرفتن عادت پس‌انداز کردن پول است.”

۴- بر روی خود سرمایه‌گذاری کنید.
بافت معتقد است که شما باید تا جایی که می‌توانید و از هر طریقی که می‌توانید بر روی خود سرمایه‌گذاری کنید، چه از طریق مراقبت از جسم خود، تا پیدا کردن شغلی که دوست دارید و یا تحصیلات. بافت در یکی از مصاحبه‌های خود عنوان کرد، “هر کاری که به توسعه‌ی مهارت‌های شما و ایجاد ارزش بیشتر برای شما منجر شود، می‌تواند برای شما نتیجه‌ی چشم‌گیری داشته باشد.”

او معتقد است، هر آن‌چه که از شما گرفته شود می‌تواند چندین برابر بیشتر به شما بازگردانده شود، اما برخلاف سایر دارایی‌ها، توانایی‌ها و مهارت‌های شما نمی‌توانند از شما گرفته شوند. این مسئله می‌تواند تحصیلات،  آغاز تجارت شخصی و یا حتی دریافت یک پست داوطلبانه باشد که می‌تواند به شما مهارت‌هایی که پیش از این در اختیار نداشتید را بیاموزد. هر آن‌چه به هوش شما بیافزاید، به ثروت شما نیز اضافه می‌کند.

۵- برای خود اهداف بلند مدت مشخص کنید.
بافت معتقد است، اشتباهی که بیشتر افراد مرتکب می‌شوند این است که سعی می‌کنند مسائل مالی را بصورت کوتاه مدت در نظر بگیرند. این نوع طرز فکر اغلب، افراد را به دردسر می‌اندازد. در عوض بافت توصیه می‌کند “بر اساس افق دید مربوط به چندین دهه‌ سرمایه‌گذاری کنید.” به جای این که سعی کنید مقدار کمی پول، در کوتاه‌ترین زمان به دست آورید، باید بر روی افزایش قدرت خرید خود در کل طول عمر خود کار کنید. به نظر بافت، این یک روش سالم برای کسب درآمد محسوب می‌شود.
منبع: خوارزمی

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 279 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 0:44

telegram-900x350w

مدل های طراحی ناخن جدید و واقعا شیک و زیبا و مجلسی

جدیدترین مدل های طراحی ناخن

مدل های جدید و شیک طراحی ناخن  2016

زیباتر شدن ناخن ها طراحی ناخن مجلسی, مدل طراحی ناخن مجلسی, عکس طراحی ناخن مجلسی, آموزش طراحی ناخن مجلسی,

طراحی ناخن مجلسی, مدل طراحی ناخن مجلسی, عکس طراحی ناخن مجلسی, آموزش طراحی ناخن مجلسی,

طراحی ناخن مجلسی, مدل طراحی ناخن مجلسی, عکس طراحی ناخن مجلسی, آموزش طراحی ناخن مجلسی,

طراحی ناخن شیک و مجلسی, مدل های مجلسی طراحی ناخن,

جدیدترین مدل های طراحی ناخن

طرح های زیبای روی ناخن ها مجلسی و مخصوص مهمانی ها

زیباتر شدن ناخن ها طراحی ناخن مجلسی, مدل طراحی ناخن مجلسی, عکس طراحی ناخن مجلسی,

طراحی ناخن مجلسی, مدل طراحی ناخن مجلسی, عکس طراحی ناخن مجلسی,

طراحی ناخن مجلسی, مدل طراحی ناخن مجلسی, عکس طراحی ناخن مجلسی,

آموزش طراحی ناخن مجلسی, طراحی ناخن شیک و مجلسی, مدل های مجلسی طراحی ناخن,

جدیدترین مدل های طراحی ناخن

عکس جدیدترین مدل های طراحی ناخن زیبا و شیک

46860

زیباتر شدن ناخن ها

جدیدترین مدل های طراحی ناخن مدل های جدید و بسیار زیبای طراحی های ناخن

جدیدترین مدل های طراحی ناخن مدل های جدید و بسیار زیبای طراحی های ناخن

مدل های جدید و بسیار زیبای طراحی های ناخن

زیباتر شدن ناخن ها

جدیدترین مدل های طراحی ناخن

زیباتر شدن ناخن ها

زیباتر شدن ناخن ها

جدیدترین مدل های طراحی ناخن

طرح های زیبای روی ناخن ها

زیباتر شدن ناخن ها

منبع : beytoote.com

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 529 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 3:07

telegram-900x350w

گلچینی از شیک ترین و جدیدترین مدل روسری های ترک ۲۰۱۶ collection برند Armine

روسری ترک برند Armine,مدل روسری برند Armine

مدل روسری ابریشمی زنانه ترک برند Armine

مدل روسری ترک,شیک ترین روسری ترک

روسری برند Armine

مدل روسری ابریشمی برند Armine, روسری ابریشمی ترک

مدل روسری ابریشمی زنانه ترک برند Armine

46860

شیک ترین مدل روسری, مدل روسری زنانه

مدل روسری برند Armine

شیک ترین مدل روسری های ترک, مدل روسری ابریشمی برند Armine

مدل روسری ابریشمی زنانه ترک برند Armine

روسری ابریشمی ترک, شیک ترین مدل روسری

شیک ترین مدل روسری های ترک

مدل روسری برند Armine, روسری برند Armine

مدل روسری ابریشمی زنانه ترک برند Armine

شیک ترین روسری ترک, روسری ترک برند Armine

مدل روسری ابریشمی زنانه ترک

شیک ترین روسری ترک,روسری ابریشمی ترک

مدل روسری ابریشمی زنانه ترک

مدل روسری زنانه,مدل روسری ترک

مدل روسری ابریشمی برند Armine

گردآوری : بخش مد بیتوته

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 378 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 3:07

telegram-900x350w

درست کردن پنکیک شکلات و دارچین,طرز تهیه انواع پنکیک

این بار پنکیک شکلات و دارچین را برای داشتن صبحانه ای مجلل امتحان کنید

پنکیک یکی از خوشمزه ترین انواع کیک است که می تواند برای شما یک صبحانه کامل، مقوی و مجلل باشد. به جای پنکیک های ساده، این بار پنکیک شکلات و دارچین را امتحان کنید.

این صبحانه ترکیب خوبی از مواد شادی‌آور است، یعنی ‌دارچین و گردو و شکلات. دارچین سرشار از آنتی‌اکسیدان است. ‌آنتی‌اکسیدان رخوت و سستی را از بدنتان می‌گیرد و باعث می‌شود خواب آلودگی از سرتان بپرد. شکلات تلخ هم حاوی فلاونوئید است که باعث افزایش اثرات ناقلین عصبی در مغز می‌شود‌. شکلات تلخ به دلیل داشتن مواد ضد‌افسردگی یک شاد‌کننده بی‌خطر است. شکلات برای تقویت روحیه بسیار عالی است.

گردو نیز منبع بسیار خوبی از سروتونین است. همچنین حاوی چربی‌های ‌امگا3 است که به پیشگیری از افسردگی و ایجاد حس شادی کمک می‌کند.  ‌البته گردو، روی، آهن و ویتامین B هم دارد که این ماده غذایی را به ماده‌ای شادی‌آور تبدیل کرده است. 60‌ درصد وزن خشک مغز از امگا 3 است. پس با تامین امگا 3 باعث عملکرد بهتر مغز می‌شویم. مغز که خوب کار کند بدن سرحال‌تر و شاد‌تر است.

46860

مواد لازم برای پنکیک شکلات و دارچین :

 پودر کاکائو25‌ گرم
 آرد175‌ گرم
 شیر350‌ میلی لیتر
شکر 100‌ گرم
دارچینیک قاشق چایخوری
پودر گردویک قاشق غذاخوری
پودر‌شکر30‌ گرم
شکلات تلخ آب شدهنصف پیمانه
وانیلیک قاشق چایخوری
روغن مایعنصف پیمانه
نمک1/4 قاشق چایخوری
بکینگ پودریک قاشق چایخوری

طرز تهیه پنکیک شکلات و دارچین :
مواد خشک یعنی آرد، بکینگ‌پودر، پودر کاکائو، وانیل، شکر، نمک، دارچین و پودر‌ گردو را در یک ظرف بزرگ با هم مخلوط کنید.
حالا روغن و شیر را اضافه کرده خوب ترکیب کنید تا یک مایه یک دست داشته باشید.
یک ظرف نچسب را روی حرارت بگذارید تا داغ شود.
کمی روغن کف ظرف بریزید و حرارت را کم کنید.
وقتی تابه گرم شد، حدود یک چهارم پیمانه از مواد را  برای هر پنکیک در تابه بریزید.
وقتی لایه زیرین آماده و لایه بالا حباب‌دار شد باید آن را با قاشق چوبی برگردانید تا طرف دیگر آن هم آماده شود.
این کار را تا جایی انجام دهید تا کل خمیر استفاده شود.
سپس بگذارید پنکیک‌ها خنک شوند.
شکلات را با پودر‌ شکر مخلوط کنید و  هم بزنید تا فرم بگیرد. بعد روی پنکیک‌ها بریزید.

منبع : مجله سیب سبز / bartarinha.ir

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 321 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 3:07

بیماری آرتریت روماتوئید, رژیم غذایی

دردهای مزمن به حدی نافذ و شدید هستند که گاهی از اوقات حتی با استفاده از داروها و روش‌های ذهنی-بدنی نمی‌توان باعث تسکین موقت آنها شد. از هر 5 ‌نفری که مبتلابه درد مزمن هستند معمولا 4 نفر آنها درمان‌های جایگزینی مانند خوردن مواد غذایی تسکین‌دهنده درد را امتحان کرده‌اند. خوشبختانه این افراد توانسته‌اند با خوردن این غذاها به تسکین درد خود کمک کنند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده‌اند که خوردن مواد غذایی تسکین‌دهنده درد تا حدودی باعث بهبود درد افراد مبتلابه درد مزمن شده است.

با توجه به اهمیت غذاهای تسکین‌دهنده درد در ادامه به ۱۰ مورد از مهم‌ترین غذاهای تسکین‌دهنده درد اشاره می‌کنیم.

۱) زنجبیل: زنجبیل یک گیاه دارویی، خوراکی و ادویه‌ای است. اکثر کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌کنند که برای تسکین حالت تهوع می‌توان از این گیاه استفاده کرد. علاوه بر این، در محیط آزمایشگاهی محققان ترکیباتی را در زنجبیل کشف کرده‌اند که می‌توانند درد حاصل از تورم را تسکین دهند. در مورد تاثیر زنجبیل روی درد مفصل نیز تحقیقاتی انجام‌گرفته است، اما تاکنون در هیچ تحقیقی به تاثیر منظم و دائم زنجبیل روی درد مفصل اشاره نشده است. این نکته را باید گفت که گنجاندن زنجبیل در رژیم غذایی یا مصرف قرص زنجبیل عوارض جانبی نیز دارد، اما این عوارض بسیار محدود و ناچیز است.

46860

۲) قهوه: بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که حتی مصرف بسیار کم قهوه (مصرف ۱۰۰ میلی‌گرم قهوه یا خوردن یک فنجان قهوه) می‌تواند باعث کاهش احساس درد در حین انجام وظایف خسته‌کننده و دردناک شود. قهوه یکی از مرسوم‌ترین منبع‌های غذایی کافئین است، اما کافئین را می‌توان در دیگر محصولات غذایی مانند چای و شکلات نیز یافت. اگرچه کافئین باعث تسکین درد مزمن می‌شود، اما در مورد میزان مصرف کافئین باید با پزشک خود صحبت کنید.

۳) روغن‌زیتون: در سال‌های اخیر محققان به مزایای ضدالتهابی روغن‌زیتون علاقه بسیاری نشان داده‌اند، چون افرادی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای سنتی را اتخاذ کرده‌اند ظاهرا کمتر دچار مشکلات سلامت مرتبط با التهاب مانند بیماری دژنراتیو مفصل یا دیابت شده‌اند. در حقیقت، روغن‌زیتون فوق بکر حاوی ترکیباتی شبیه به ایبوپروفن است که می‌تواند به تسکین درد کمک کند، بنابراین، زمانی که به درد مزمن مبتلا شده‌اید می‌توانید از روغن‌زیتون در غذاها و سالادهای خود استفاده کنید.

۴) ماهی سالمون: ماهی سالمون یکی از ماهی‌هایی است که در نقاط عمیق دریا یافت می‌شود و سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. ماهی سالمون ارزش غذایی فراوانی دارد و نه‌تنها در کاهش التهاب موثر است، بلکه مزایای سلامت دیگری نیز دارد. در مورد تاثیر ماهی سالمون در کاهش درد باید گفت که بر اساس نتایج تحقیقات بالینی ماهی سالمون باعث کاهش التهاب درد مفاصل می‌شود و می‌تواند از فرد در مقابل درد حاصل از آرتروز محافظت کند.

۵) زردچوبه: کورکومین جزء فعال زردچوبه و یک آنتی‌اکسیدان قوی است. ظاهرا زردچوبه از خواص ضدالتهابی برخوردار است و تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از زردچوبه یک روش محتمل برای تسکین درد مزمن بیماری آرتریت روماتوئید است. در بازار امروزی زردچوبه را می‌توان به شکل کپسول نیز یافت. علاوه بر این، افراد مبتلا به درد مزمن می‌توانند به غذاهای خود زردچوبه را بیفزایند.

۶) انگور قرمز: انگور قرمز حاوی یک ترکیب شیمیایی به نام رسوراترول است که مزایای ضدالتهابی دارد. در خوراکی‌هایی همچون میوه‌های توت مانند و بادام‌زمینی نیز می‌توان این ترکیب شیمیایی را یافت. تحقیقات انجام‌گرفته در محیط‌های آزمایشگاهی نشان داده‌اند که رسوراترول باعث متوقف ساختن سلول‌هایی می‌شود که در افزایش درد موثر هستند. درنتیجه می‌توان گفت که این ترکیب شیمیایی برای مقابله با درد موثر است. علاوه بر این، تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که با ترکیب کردن رسوراترول و زردچوبه و مصرف این ترکیب می‌توان توانایی بدن را در مقابله با التهاب افزایش داد، بنابراین، توصیه می‌شود که در رژیم غذایی خود غذاهای حاوی رسوراترول را بگنجانید.

۷) آویشن: آویشن گیاهی است که برگ‌های کوچک و خوشبویی دارد و از آن می‌توان به‌عنوان طعم‌دهنده در بسیاری از غذاها استفاده کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در آویشن می‌توانند احتمال درد را کاهش دهند، هرچند محققان این تحقیق‌ها نمی‌دانند که این گیاه چگونه باعث تسکین درد می‌شود. در تحقیقاتی که روی موش‌های آزمایشگاهی انجام‌گرفته است محققان دریافته‌اند که آویشن به‌عنوان یک داروی ضدالتهابی برای موش‌های دارای درد مزمن عمل کرده است. اگرچه در مورد تاثیر آویشن روی درد مزمن همچنان تحقیقاتی در حال انجام است، اما به افراد مبتلابه درد مزمن توصیه می‌شود که از آویشن به‌عنوان طعم‌دهنده در خورشت‌ها، سس‌ها و دیگر غذاهای خود استفاده کنند.

۸) نعناع: اسانس موجود در گیاه نعناع یا چای نعنا می‌تواند به‌عنوان یک داروی ضدنفخ و داروی شل‌کننده عضلات عمل کند. به‌عبارت‌دیگر، با خوردن نعناع می‌توان درد حاصل از نفخ و همچنین درد حاصل از گرفتگی عضلات را تسکین داد.

۹) گیلاس ترش: تحقیقات نشان داده است که خوردن گیلاس ترش می‌تواند در درمان نقرس مفید باشد. بیماری نقرس یک شکل دردناک از بیماری آرتروز است که مفصل‌های فرد مبتلابه آن ورم می‌کنند و قرمز می‌شوند و دلیل این التهاب و قرمز شدن افزایش تدریجی اوریک‌اسید در خون است. علاوه بر این، خوردن گیلاس ترش برای ورزشکارها مفید است. در یکی از تحقیقات انجام‌گرفته محققان دریافتند که خوردن عصاره گیلاس ترش باعث تسکین درد عضله ورزشکاران می‌شود.

۱۰) پرتقال: همان‌طور که می‌دانید پرتقال سرشار از ویتامین C است. علاوه بر این، پرتقال‌ها حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام بتاکریپتوزانتین هستند که بر اساس نتایج تحقیقاتی باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های التهابی مانند آرتریت روماتوئید می‌شود، بنابراین، خوردن پرتقال در عدم ابتلا به بیماری‌های التهابی و تسکین درد ناشی از آنها موثر است.
منبع: sepidweekly.ir

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 256 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 15:16

سال ۹۰ ، دور هم جمع شدیم تا با تخصص و تجربیات چند ساله ، کار جدیدی شروع کنیم . سال ۹۱ ، ” راهنمای کرج ” متولد شد . در راهنمای کرج سعی کردیم با شناخت تغییرات و همراه با تحولات روز ، بصورتی متفاوت ، کسب و کار و مشاغل کرج را معرفی کنیم . ما اولین نبودیم ولی خیلی زود تعداد افرادی که از ما خدمات گرفتند به چند هزار شغل و کسب و کار رسید ! موضوع به اینجا ختم نشد چون ، روزی چند هزار نفر بازدید کننده هم پیدا کردیم !

در این سالها که بسیاری از شرکت ها و شغل ها با رکود و تورم و ورشکستگی مواجه شدند ما رشد کردیم توسعه دادیم و قوی تر شدیم !

راهنمای کرج حالا مجموعه بزرگتری شده و خدمات بیشتری داره :
– مشاور ، طراح و مجری تبلیغات
– تجزیه و تحلیل و آسیب شناسی تبلیغات و رفع موانع فروش
– مشاوره و راه اندازی کسب و کار آنلاین ، طراحی سایت و …
– طراح و مجری تبلیغاتی محیطی و چاپی

برای فعالیت ها و خدماتمون مجوز هم داریم . راهنمای کرج ، متعلق به آژانس تبلیغاتی رسانه مهره و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز رسمی داریم . با اینکه به قانون احترام می زاریم ولی اعتبار و افتخار ما بیشتر  به مشتریان و دوستانی است که به ما اعتماد دارند .

ما شما را دوست و شریک خودمون میدونیم و برای موفقیت شما ، نهایت دانسته ها و تخصصمون رو بکار می بریم چون اعتقاد داریم میتونیم با هم موفق بشیم !

با ما تماس بگیرید ، پیشنهاد بدید ، انتقاد کنید و یا هرچه !

46860

http://rahnamakaraj.ir

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 276 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 4:10

telegram-900x350w

کلکسیونی از زیباترین و جدیدترین نیم بوت و بوتین های دخترانه برای زمستان 2016 را برایتان جمع آوری کرده ایم که مشاهده می کنید. بیشتر برندهای کفش و لباس کودکان امسال برای طراحی و تولید کفش های زمستانی از جنس جیر استفاده کرده اند و همانطور که در مدل ها دیده می شود سبک اسپرت و سرخ پوستی هم مدل کفش دخترانه برای زمستان امسال است.

مدل نیم بوت دخترانه, مدل کفش زمستانی دخترانه

جدیدترین مدل های بوت و نیم بوت 2016

مدل بوت و نیم بوت دخترانه, مدل بوتین بچه گانه

جدیدترین بوتین های بچگانه

مدل کفش بچه گانه, جدیدترین بوتین های بچگانه

جدیدترین مدل های بوت و نیم بوت 2016

46860

کفش های دخترانه زمستان 2016, مدل کفش بچه گانه 2016

مدل بوتین بچه گانه

مدل بوتین بچه گانه, کفش زمستانی دختر بچه ها

جدیدترین مدل های بوت و نیم بوت 2016

مدل کفش زمستانی دخترانه, مدل بوت و نیم بوت دخترانه

مدل کفش بچه گانه

جدیدترین نیم بوت های دختر بچه ها, مدل کفش بچه گانه

جدیدترین مدل های بوت و نیم بوت 2016

جدیدترین بوتین های بچگانه, کفش های دخترانه زمستان 2016

مدل بوت و نیم بوت دخترانه

کفش های دخترانه زمستان 2016,مدل نیم بوت دخترانه

جدیدترین مدل های بوت و نیم بوت 2016

مدل کفش بچه گانه 2016,مدل کفش زمستانی دخترانه

مدل نیم بوت بچگانه

مدل نیم بوت دخترانه, مدل کفش زمستانی دخترانه

جدیدترین مدل های بوت و نیم بوت 2016

مدل بوت و نیم بوت دخترانه, مدل بوتین بچه گانه

مدل بوتین های بچگانه

مدل کفش بچه گانه, جدیدترین بوتین های بچگانه

جدیدترین مدل های بوت و نیم بوت 2016

کفش های دخترانه زمستان 2016, مدل کفش بچه گانه 2016

نیم بوت سرخپوستی بچه گانه

منبع : namnak.com

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 1057 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 22:07

telegram-900x350w

گلچینی از جدیدترین مدل کفش مردانه برند TODS در سال 2016

کفش مردانه برند TODS,شیک ترین مدل کفش مردانه

جدیدترین مدل کفش مردانه

مدل کفش مردانه برند TODS,مدل کفش مردانه

جدیدترین مدل کفش مردانه

جدیدترین مدل کفش مردانه, جدیدترین کفش های مردانه سال 95

کفش اسپرت مردانه برند TODS

46860

مدل کفش چرم مردانه, کفش مشکی مردانه

شیک ترین مدل کفش مردانه

شیک ترین مدل کفش مردانه, کفش مردانه

کفش اسپرت مردانه برند TODS

مدل کفش مردانه, کفش مردانه برند TODS

کفش اسپرت مردانه برند TODS

کفش مردانه 2016, جدیدترین مدل کفش مردانه

کفش های ساده و شیک مردانه

جدیدترین کفش های مردانه سال 95, مدل کفش چرم مردانه

کفش های ساده و شیک مردانه

مدل کفش چرم مردانه,مدل کفش مردانه

کفش های ساده و شیک مردانه

کفش مشکی مردانه,مدل کفش مردانه برند TODS

کفش های ساده و شیک مردانه

کفش مردانه برند TODS,شیک ترین مدل کفش مردانه

مدل کفش مردانه

مدل کفش مردانه برند TODS,مدل کفش مردانه

مدل کفش مردانه سال 2016

جدیدترین مدل کفش مردانه, جدیدترین کفش های مردانه سال 95

کفش های زمستانی مردانه

مدل کفش چرم مردانه, کفش مشکی مردانه

کفش مردانه

شیک ترین مدل کفش مردانه, کفش مردانه

کفش های زمستانی مردانه

مدل کفش مردانه, کفش مردانه برند TODS

کفش های زمستانی مردانه برند TODS

گردآوری : بخش مد بیتوته

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 647 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 22:07

ایدز, علائم ایدز, بیماری ایدز

علائم ابتلا به ایدز در دهان
بیماری ایدز سه مرحله دارد؛ مرحله اول زمانی است که ویروس وارد بدن می ‏شود، فرد را مبتلا می‏ کند و عفونت حادی نشان می‏ دهد. پس از مدتی بیماری وارد مرحله نهفتگی می ‏شود. در مرحله نهفتگی بیمار یا حتی جامعه پزشکی از وجود ویروس در بدن خبر ندارند. این دوره، «دوره انتقال» نام دارد و اگر بیمار بتواند علائم هشداردهنده بیماری خود را جدی بگیرد و به پزشک مراجعه کند، با آزمایش‏هایی که درخواست می‌شود، بیماری شناسایی می‏شود و تحت‌درمان قرار می ‏گیرد. خوشبختانه درمان‏هایی که امروزه برای بیماران مبتلا به ایدز وجود دارد، می‏ تواند سالیان سال بیمار را زنده و سالم نگه‌دارد.»

دکتر منصوریان، دندان‌پزشک و متخصص بیماری‏های دهان و فک و صورت مطالبی را درباره علائم هشداردهنده دهانی بیماری ایدز می‏ گوید.

با دیدن چه علائمی در دهان باید به اچ‌آی‌وی/ ایدز شک کرد؟
همانطور که می‏ دانید بیماری ایدز سیستم ایمنی بدن را هدف قرار می‌دهد و آن را تضعیف می‏ کند. در واقع وقتی ویروس ایدز وارد بدن می‏ شود به سلول‏هایی که مسئول دفاع بدن هستند حمله می‏ کند و آنها را از بین می‏ برد. در نتیجه بدن به‌تدریج در برابر عوامل بیماری‏زا ضعیف می ‏شود و علائم بیماری در فرد بروز می‌کند. در دهان هم این اتفاق می ‏افتد. هر چند ممکن است با از بین رفتن تعدادی از سلول‏های دفاعی، بدن هیچ واکنش خاصی نشان ندهد و بیمار هم متوجه ابتلا به عفونت نباشد، اما وقتی تعداد بیشتری از سلول‏های دفاعی از بین می‏ روند، برخی علائم در بدن ظاهر می‏ شوند که ممکن است بسیار مشکوک و مبهم باشند.

البته علامت‏‏هایی هم در دهان بروز می‏ کنند. یکی از این علائم ظاهر شدن آفت‏هاست. البته آفت بیماری شایعی است و بسیاری از افراد در اثر استرس‏های روزانه به آن مبتلا می‌شوند اما وقتی آفت متعدد و چند بار در دهان ایجاد شود و دوره‏ های آن 6-5 یا 7 بار در ماه تکرار شود، اعمال فیزیولوژیک فرد را تحت‌تاثیر قرار دهد و با هیچ روشی نتوان آن را کنترل کرد، می ‏تواند علامت هشداردهنده بیماری ایدز باشد. در این صورت دندان‌پزشک بیمار را برای انجام برخی آزمایش‏های تکمیلی ارجاع خواهد داد تا علت بروز آفت‏های متعدد و مکرر پیدا شود.

46860

علت‏‏های متعددی باعث بروز این مشکل می ‏شود که یکی از آنها نقص سیستم ایمنی بدن است. توجه داشته باشید که از لحاظ ظاهری آفت‏های ناشی از نقص سیستم ایمنی کاملا شبیه آفت‏‏های معمولی هستند. تنها تفاوتشان مدت زمان طولانی بروزشان است که با هیچ روشی هم درمان نمی‏ شوند در حالی که آفت‏های معمولی بعد از چند روز کاملا از بین می ‏روند.
به جز آفت چه علائم دیگری وجود دارد؟
در اثر کاهش مقاومت سیستم دفاعی بدن ممکن است بیماری‏های قارچی در دهان ایجاد شوند. البته این بیماری هم نسبتا شایع است و افراد زیادی به‌خصوص کسانی که دندان مصنوعی دارند، افرادی که به هر دلیلی سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده است، افرادی که داروهای مختلفی مصرف می‏ کنند و… به آن مبتلا می‏ شوند اما اگر بیماری قارچی یا کاندیدیازیس مدت زمان طولانی در دهان بیمار باقی بماند و درمان‏های ضدقارچ مفید نباشند، دندان‌پزشک یا پزشک باید به بیماری‏هایی که می‏ تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند، شک کند و درخواست آزمایش‏های تکمیلی‏ بدهد یا بیمار را به مراکز تخصصی‏تر ارجاع دهد بنابراین به همه مردم توصیه می‏کنم در صورتی که در دهانشان ضایعات قرمز یا سفیدرنگی مشاهده کردند که با سوزش یا بدمزه شدن دهان همراه بود و مدت زمان زیادی طول کشید و درمان نشد، حتما برای بررسی علت به دندان‌پزشک مراجعه کنند.

آیا تبخال هم می‏ تواند یک علامت هشدار دهنده باشد؟
تبخال هم یک بیماری ویروسی است اما انواع مختلف و خاصی دارد. نوعی از تبخال داخل دهان ایجاد می‏ شود و لثه را درگیر می‏ کند و باعث قرمزی و درد لثه می‏ شود. نوع دیگری از تبخال که به آن نوع عودکننده می‌گویند هم روی لب ایجاد می‏ شود و بسیاری از افراد به آن مبتلا می ‏شوند. این تبخال‏ها معمولا خیلی مهم نیستند و پس از مدت کوتاهی از بین می‏روند اما اگر تبخال داخل دهانی‌ای که با هیچ داروی ضدویروسی کنترل نشود، مدت زمان طولانی در دهان بماند و بیمار مکرر به آن مبتلا شود، می‌تواند نشانه این باشد که سیستم ایمنی بدن دچار مشکل شده است و پزشک باید با آزمایش‏هایی بررسی کند که آیا این مشکل از نقص سیستم ایمنی ناشی از بیماری‏هاست یا تهاجم ویروس اچ‌آی‌وی.
خونریزی از لثه ‏ها چطور؟
بیماری‏های لثه هم می‌توانند هشداردهنده باشند ولی برخی بیماری‏های لثه بسیار شایع‌اند و حدود 70 تا 80 درصد افراد جامعه به دلیل رعایت نکردن بهداشت و… به آنها مبتلا هستند؛ مثل خونریزی لثه‏ ها هنگام مسواک زدن، اما وقتی در سنین خاصی دندان‏های فرد به طورکلی یا در حد چند دندان همزمان با هم لق ‏شوند، لثه‏ ها بی‏ جهت و مکرر خونریزی ‏کنند یا قرمز باشند، باید این موضوع را جدی گرفت و به دندان‌پزشک مراجعه کرد.
علائم حتمی بیماری ایدز در دهان کدام‏ها هستند؟
با سرکوب سیستم ایمنی، علائم به‌تدریج در سرتاسر بدن ظاهر می‏ شوند که دهان هم یکی از آنهاست. در این مرحله ضایعات سفیدرنگی در کناره ‏های دوطرف زبان به‌وجود می ‏آید. این ضایعات ارتباط بیشتری با بیماری ایدز دارند اما می ‏توانند به دلایل دیگری هم ایجاد شوند بنابراین نمی ‏توان قبل از مشاهده نتیجه آزمایش به طور قطع گفت وجود این ضایعات حتما دلیل ابتلا به بیماری ایدز است.

منبع : salamatnews.com

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 221 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 22:07

telegram-900x350w

اگر به دنبال موفقیت کسب و کارتان هستید باید نوآوری داشته باشید

نوآوری در کسب و کار

اگر شما هم دوست دارید روزی کسب و کار خودتان را راه بیندازید، یا اگر کسب و کار خودتان را راه انداخته اید و به دنبال یافتن رازهایی هستید که موفقیت تان را تسهیل کند، شاید این یادداشت برای تان مفید باشد. کارآفرینان جوان معمولا به دنبال نوآوری هستند. آنها راز موفقیت را در نوآوری می بینند. به خوبی درک کرده اند که در جهان امروز رقابت شدید است و به این فکر می کنند که برای اینکه راه شان را از کسب و کارهای محکوم به شکست جدا کنند باید نوآوری داشته باشند. یادداشتی که می خوانید درباره نوآوری در کسب و کار است و راهنمایی است درباره این که نوآوری را چه زمانی و چگونه باید به کار برد.

چقدر تازه باشد؟
شما می خواهید در کسب و کارتان نوآور باشید اما برای تان سوال است که چقدر نوآور بودن کافی است؟ برای نوآور بودن نیازی نیست که حتما انقلاب به پا کنید. لازم نیست نوآوری شما کاملا جدید باشد، شما می توانید از ترکیب دو ایده که هر یک جدید هم نیستند به ایده ای کاملا جدید برسید.

بگذارید پا را فراتر بگذاریم؛ حتی اگر شما ایده ای موجود را در موقعیتی جدید هم به کار بگیرید باز هم نوآور به حساب می آیید. اگر شما به دنبال موفقیت کسب و کارتان هستید چندان به تازه بودن ایده تان اهمیت ندهید تا جایی که قانون یخه تان را نگیرد حتی می توانید از ایده های دیگران بدزدید. می توانید از نمونه های خارجی الگو بگیرید. می توانید نوآوری های رقبای تان را بهبود بدهید و به کار بگیرید. شما هنرمند نیستید که درجه خلاق بودن تان برای کسی مهم باشد، صاحب کسب و کاری هستید که باید برای موفقیت کسب و کارش تلاش کند.

نوآوری در چه چیز؟
نوآوری تنها در محصول نیست ممکن است شما در فرآیندتان نوآوری کنید، یعنی محصول تان یا خدمت تان را با فرآیندی جدید که کم هزینه تر است یا کیفیت بیشتری دارد تولید یا ارائه دهید.

46860

ممکن است در انتخاب بازارتان نوآور باشید، یعنی به سراغ مشتریانی بروید که پیش از شما کسی سراغ شان نرفته است ممکن است در منابع تان نوآور باشید یعنی ماده اولیه گرانقیمت یا کم کیفیتی را با ماده اولیه ارزان تر یا با کیفیت تری جایگزین کنید. یکی از انواع نوآوری ها که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است، نوآوری در مدل کسب و کار است. یعنی شما در مدل کسب و کارتان (یا همان منطق درونی کسب و کارتان) نوآوری می کنید.

به عنوان مثلا در گذشته که تنها اپراتور همراه اول در ایران فعالیت می کرد مشترکان ودیعه سنگینی را برای داشتن موبایل می پرداختند اما اپراتورهای دیگر که وارد بازار شدند مدل کسب و کار نوآورانه ای را در پیش گرفتند؛ آنها ودیعه کمتری از مشتری گرفتند و سرمایه گذاری لازم برای توسعه زیرساخت شان انجام دادند و در مقابل تعرفه شان بیشتر از همراه اول بود.

دو نکته در این مثال وجود دارد؛ اول اینکه اپراتورهای جدید حتی بدون اینکه نسل جدیدی از تلفن همراه را وارد کشور کنند (یعنی نوآوری در محصول)، تنها با نوآوری در الگوی کسب و کار (تعرفه بالاتر به جای دریافت ودیعه سنگین) می توانستند موفق باشند. دوم این که الگوی اپراتورهای جدید به هیچ عنوان در سطح جهان جدید نبود اما در ایران جدید بود و استفاده از این الگو در ایران را می توان نوآورانه به حساب آورد.

نوآوری با چه هدفی؟
یک نکته کلیدی این است که هدف از نوآوری بهبود در عملکرد است پس به دنبال نوآوری هایی باشید که این بهبود را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال اگر شما ناشر کتاب باشید و طراح جلد برای شما طرحی را بیاورد که در آن یک جسم پلاستیکی به جلد کتاب می چسبد، باید از او بپرسید که این خلاقیت چه منفعتی دارد؟ این طرح هزینه بر است، باعث می شود که صاحب کتاب نتواند آن را به راحتی در کیفش یا در کتابخانه بگذارد، خب البته خلاقانه هم هست اما آیا این خلاقیت آنقدر برای مشتری جذاب است که باعث شود شما معایب طرح را بپذیرید؟ اگر شما طراح داخلی ساختمان هستید باید به هزینه اجرای طرح، کاربردی بودن وسایلی که به کار گرفته می شود و سلیقه مشتری توجه کنید. گاهی اوقات مشتری شما طرح های ساده تر را بیشتر می پسندد و اضافه کردن آب نما وسط سالن انتظار، از نظر او یک نوآوری پرهزینه و بیهوده خواهد بود.

تفاوت های نوآوری با خلاقیت

استراتژی یا نوآوری؟
همانطور که در مقدمه گفتم اغلب نوآوری ها با هدف جذب مشتری است. از دیدگاه استراتژی اما نوآوری تنها راه موفق بودن در جذب مشتری نیست. استراتژی یعنی داشتن تمایز یعنی شما میان خودتان و رقبای تان تمایز ایجاد می کنید، ممکن است راهکار ایجاد تمایز شما نوآوری باشد و ممکن است نباشد.

ممکن است استراتژی شما کیفیت ممتاز محصول یا قیمت پایین باشد. کسب و کار شما برای موفقیت به یک استراتژی خوب نیاز ندارد، ممکن است نوآوری بخشی از این استراتژی باشد یا نباشد. این نکته بسیار کلیدی است. به دنبال طراحی و اجرای یک استراتژی خوب باشید و اگر این استراتژی حکم کرد، در چارچوب استراتژی تان نوآوری کنید.

چقدر می توانید از نوآوری تان محافظت کنید؟
همانطور که شما می توانید از نوآوری های دیگران تقلید کنید، آنان نیز می توانند از نوآوری های شما تقلید کنند. چه چیزی قرار است از شما در برابر تقلید رقبای تان محافظت کند؟ گیرم که شما در رستوران تان فضایی باز برای کودکان به وجود آوردید و مشتری های تان این نوآوری را پسندیدند.

اگر رستوران های رقیب تان نیز این ایده تکرار کردند چه؟ آن وقت دیگر شما تمایزی ندارید. گاهی وقت ها قانون می تواند از نوآوری شما در مقابل رقبای تان محافظت کند اما اغلب اوقات نمی توانید. گاهی می توانید نوآوری تان را پنهان کنید (مثلا وقتی شما در فرآیند تولید برای افزایش کیفیت یا کاهش هزینه نوآوری کرده اید و می توانید راز و رمزهای این نوآوری را از رقبا مخفی کنید) اما خیلی از وقت ها هم نمی توانید. گاهی از اوقات نوآوری شما همراه با همکاری با شرکای مهمی است که رقبای تان توانایی ایجاد چنین همکاری هایی را ندارند و بنابراین امکان تقلید کردن از شما را ندارند.

در هر حال باید به حفاظت از نوآوری های تان فکر کنید. در برخی از حرفه ها که نوآوری اهمیت زیادی دارد (مثل تولید پوشاک مد روز)، ممکن است شما شیوه «نوآوری مداوم» را در پیش بگیرید. در این شیوه می دانید که رقبای تان از شما تقلید خواهند کرد اما مزیت شما این است که همیشه یک قدم از آنها جلوتر هستید.

از حرف تا عمل
یکی از تفاوت های نوآوری با خلاقیت آن است که نوآوری، اجرا و پیاده سازی ایده های نو است. این که شما انسان خلاقی هستید، این که ایده های زیادی به ذهن تان می رسد، حتی این که این ایده ها را پرورش می دهید و از آنها پاورپوینت درست می کنید برای نوآور بودن شما کافی نیست. نوآوری متضمن اجرا و پیاده سازی ایده های نو است و نه صرفا خلق و پروراندن آنها.

خوب است که شما ذهن خلاقی دارید اما برای داشتن یک کسب و کار موفق باید پای اجرای ایده های تان هم بایستید.

نگذارید رویاپردازی مانع تحقق رویاهایتان بشود به اجرای ایده هایتان فکر کنید، شرایط تحقق ایده ها را بررسی و مکتوب کنید، برای خودتان نقشه راه تدوین کنید و در برنامه ریزی کنید. آنچه روی کاغذ دارید را به جهان واقعی بیاورید.

اجرای آزمایشی و پایلوت
خیلی وقت ها می توانید و بهتر است که ایده های تان را ابتدا به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا کنید. می خواهید خدمت جدیدی برای مشتریان فراهم کنید؟ اول آن را به ۱۰ درصد مشتریان ارائه دهید. می خواهید فرآیند جدیدی را در تولید به کار بگیرید؟ با راه اندازی خط تولید کوچکی شروع کنید.

می خواهید محصول تازه ای تولید کنید؟ تعداد محدودی از آن بسازید و بگذارید تعداد کمی از مشتریان آن را مصرف و نقد کنند. اجراهای آزمایشی و پایلوت، ریسک را کاهش می دهندف باعث می شوند شما نقاط قوت و ضعف نوآوری تان را بشناسید. بعد از آن که این نقاط قوت و ضعف را شناختید، می توانید طرح تان را اصلاح کنید و چشم انتظار نتایج بهتری باشید.

منبع: مجله روشن

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 242 تاريخ : شنبه 24 بهمن 1394 ساعت: 3:36